Byte av matningsspänning till OP-Amp

V

vicky29

Guest
kära vän

Jag utforma ett projekt som under viss krets kommer att användas.Den LF356 skede kretsen arbetar på "8 volt & -8 volt".Jag vill köra den på 15 volt och -15 volt.Kan du ge mig råd om vilka ändringar som krävs i kretsen.

Tack på förhand.
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

Först och främst ser denna krets som en generator ..

Är du säker på det (-) och ( ) ingångar ska anslutas enligt ritningen?
Jag tror att de skall vara anslutna tvärtom, ..

Förresten, ändra leveranser till opamps från / -8 till / -15 inte kräver några förändringar i kretsar (om opamps är klassade för /-15V eller mer) ..

Hälsningar,
IanP

tack för svar .. av misstag jag byter plus och minus tecken OPAMP, dels Jag ritade den här kretsen i "kretsen maker programvara" och det visade olika typer av utdata på / -8 V och / -15 v.

kommer det inte vara nödvändigt att ändra värdena på motstånden speciellt 22E motstånd

Detta OPAMP fungerar bra med upp till /-18V, och i normala tillämpningar finns det inga 22Ω motstånd på matningsledningar.
Du kan lämna dem men om du sedan använder 100nF kondensatorer mellan ICs utbud stift och GND (OV) ..
Hälsningar,
IanP

För det första har du designat denna krets själv?eller du har fått det från någonstans?
Eftersom jag ser ingen mening med att stämma 22E motstånd.
Låt oss veta vad som är behovet av 22E motstånd

och specificera exakt vad u menar med det visar olika typer av resultat?

Hej

Motstånden kan användas för den skull isolera OPAMP supplu järnväg från resten av banan, men kondensatorer måste användas på varje tåg för detta ändamål, säger 0.1UF.

Om du vill förse OPAMP med / -15 volt, sedan gå vidare, inga problem planeras här, är allt vad som kommer ocuur att utdata svänga förmåga bara ökar ...

Lycka till

Jag tror att motstånd är en el-cheapo nuvarande gränsen för att undvika kortslutning utbrändhet.Om förstärkaren utgången är kortsluten, droppar detta 22ohm spänningen att försöka skydda IC.Det är en dålig idé - bättre att ta dem ut och helt enkelt undvika döda kortsluter produktionen.

(Eller använd en hylsa, och få en massa ampere om du verkligen vill döda-kort it)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back