Circuit optimeringsförslag

S

STOIKOV

Guest
när optimering används i simulering, vad det syftar på?Kan ge ett exempel, vilka instruktioner används

 
Seria pamięci HyperX Fury firmy Kingston to moduły przeznaczone dla entuzjastów podkręcania komputera. Do tej pory w ofercie dostępne były jedynie moduły wyposażone w kości DDR3. Teraz została ona poszerzona o pamięci typu DDR4. HyperX Fury DDR4 wyposażone są w czarny radiator wykonany z aluminium.. Dostępne pojemności to 4 i 8 GB oraz zestawy skła...

Read more...
 
Hej Kära STOIKOV!

Jag är inte säker på att jag förstod din fråga, är jag rädd.Men jag antar att du vill veta vad optimering innebär och hur det görs.

Jag ger er ett exempel: Tänk dig en enkel rlc krets som ett filter.Du vill ha ett ordentligt svar, så att frekvensrespons har en kraftig topp och på samma gång, det Temne svar inte är oscillerande.Du måste göra en avvägning du välja motstånd och kapacitans exempelvis den föränderliga variabler och börja optimera kretsen.Du kan definiera vissa begränsningar (Vissa mål) för att uppnå och försöka få detta mål bu ändra mängden variabler.Om du lyckats, du har optimerat kretsen.Så du ser i optimering, i princip behöver du ett mål och några variabler förändras.Det finns särskilda algoritmer som används för att optimera ett system för att få önskad situationen genom att ändra några variabler.Så under en optimering du behöver för att definiera de variabler och mål, simulatorn kommer att ta itu med resten.

Tack!

 
Jag håller optimering är ett relativt begrepp är direkt kopplade till de viktigaste målen för projektet.Det är oftast en avvägning någonstans.

 
Ja vad jag frågade om optimering är relaterad till målen för att komma i en design och även hur du utför en optimering i en krydda simulator.Jag såg att det finns vissa menyer om det i TSpice och jag kommer att läsa något om det.Men undrar om det finns en särskild instruktion för att göra det.Tack.

 
Ahh, tack för att klargöra vad ni menar, jag har bara sett att använda Sspice göra filter konstruktioner med hjälp nullator / norator analys, jag måste titta på det och se om jag kan komma tillbaka till dig.

 
När jag gör kretsen optimeringsförslag
har jag använt Newton-Robson algoritm.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top