Convertin AF signal från obalanserad till balanserad

D

dipsi111

Guest
Hej!

Någon som har några enkla schema för att omvandla en obalanserad (RCA) ljudsignalen (från PC-ljudkort) till en balanserad och sedan tillbaka från balanserat till unbalaced?Jag behöver den schematiska eftersom jag har för att transportera ljudsignalen från PC ljudkort till förstärkaren som ligger 30m bort från det.Jag letar efter en enkel lösning eftersom kvaliteten på transmited ljud är inte så kritiska.

En annan fråga är, kan jag använda UTP (4 tvinnad parkabel av tråd inuti) kabel för transport av balanserad signal?Den UTP kabeln är inte shilded!Jag frågar detta eftersom jag har den här kabeln installerade redan och om det är möjligt skulle jag använda det.

Thanx!

Det enklaste sättet är att använda ljud transformatorer på varje ände.De är specificerade av ström och impedans av källan och ladda arbete till.Sätt 100 ohm i shunt med destination slutet och 100 ohm till 100 ohm transformatorer.

Du kan prova det oskärmade kabeln första att se hur mycket extra brus man plockar upp.Ett sätt är att sätta ett 10 ohms motstånd hela skicka slutet och 100 ohm hela destinatin slut och ett oscilloskop eller ljud förstärkare hela destination slut och mäta ljudnivån.Jag misstänker att det skulle vara mycket mindre än de 100 mW eller så produktionen av ljudkortet.Det finns ett aktivt sätt att göra detta men de är inte bättre än transformatorn sätt och är mer omständligt att bygga.

Om balun gillar transformatorer är svåra att ta sig hit,
Vilka andra sätt att få en balanserad audiosignalen?
Eller kan jag göra transformatorer för detta?

Jag skulle också vilja bygga ett ljud över UTP projektet
och söka efter det billigaste sättet.

UPPBLÅST snälla kan du skicka ett litet schema om din
begreppet ovan?

tack på förhand
Zed

Kommer dessa Schema med OpAmps arbete?
Är det möjligt att bygga den med enda opamps?

snälla hjälp
Zed
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back