Den snabbaste flip-flop?

N

neazoi

Guest
Hej
Vilken är den snabbaste flip flop?Jag behöver en ultrasnabb Dubbel D-Type Positive Edge Triggered Flip Flop att använda det som en fas splitter och genom-4-divider.
Jag har en 74F74, men 120MHz är inte tillräckligt.Något i stil med 1-2GHz skulle vara bra om möjligt, eller åtminstone mycket högre än 120MHz.

Klassisk ECL Logic erbjuder flera GHz växla frekvenser, se t.ex. http://www.onsemi.com/PowerSolutions/taxonomy.do?id=273 som referens.

I grund och botten måste du tänka på ett lämpligt gränssnitt standard som fortfarande fungerar på denna höga frekvenser.Differential standarder som ECL, PECL, LVDS och CML är första val.

neazoi skrev:

Jag har en 74F74, men 120MHz är inte tillräckligt.
Något i stil med 1-2GHz skulle vara bra om möjligt, eller åtminstone mycket högre än 120MHz.

Det behövs inte bara för frequency division men samtidigt för fas uppdelning, så en Flip Flop måste användas.Så jag letar efter en hög frekvens flip flop i allmänhet.
Några särskilda flip flop att föreslå?

neazoi skrev:

Det behövs inte bara för frequency division men samtidigt för fas uppdelning, så en Flip Flop måste användas.
Så jag letar efter en hög frekvens flip flop i allmänhet.
Några särskilda flip flop att föreslå?

Tack för ditt svar, men jag ber inte få det personligt.Vi är inte kritisera folk här, vi behöver bara hitta lösningar.

Tack än en gång.

förresten utom flip flops finns mixern komponent också som ni redan vet.

neazoi skrev:

Tack för ditt svar, men jag ber inte få det personligt.
Vi är inte kritisera folk här, vi behöver bara hitta lösningar.

ONsemi har också SiGe differential flip flops som går långt snabbare än erikl visade.- Du betalar bara mer .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back