Digital Termometer

M

Microemission

Guest
Jag vill utforma en digital termometer med Dallas
s DS1631 att mäta nuvarande utomhus temperatur, strax utanför ett fönster eller så.
Jag behöver lite idéer om hur man kan isolera IC och ändå få korrekt utanför temperatur.
Mina tankar är:
* Fastställande av IC mot fönstret
* Fastställande av IC på aluminium hölje i fönstret
* Isolera IC något och placera den utanför.
Jag vet inte vilka en bör vara det mest riktiga att ta upp den aktuella faktiska temperaturen utanför.
Den senaste idén tycks vara det bästa som de andra kan ta upp endast fönstret eller alluminium temperatur, men jag vet inte hur man insultate IC och fortfarande passera den aktuella temperaturen korrekt.

Om någon har några idéer som
jag skulle uppskatta mycket.

Tkx

Vanligtvis du vill mäta temperatur,
varför inte koppla det till något liknande ett fönster, etc. Använd en isolerad montera och tunna trådar (de kommer att genomföra värme i huset som kommer att ge dig ett litet fel).Täck den så solen inte lyser direkt på den och så den inte blir blöt när det regnar men låt gott om luft.Rutt trådar att hänga nere på sensorn så att vatten inte kan springa ner trådarna i sensorn.

Microemission skrev:Mina tankar är:

* Fastställande av IC mot fönstret

Tkx killar, du
har varit till stor hjälp.

melc skrev:

Det bästa alternativet.
En ideea är att använda ett tunt glas (0.5mm högsta tunn) och IC imersed i olja.
Som litet olja kvantitet (en mottagare som IC dimension passar inuti) som små termiska tröghet.
Silikon vaselin istället olja också.

Microemission skrev:

Tkx killar, du har varit till stor hjälp.melc skrev:

Det bästa alternativet.
En ideea är att använda ett tunt glas (0.5mm högsta tunn) och IC imersed i olja.
Som litet olja kvantitet (en mottagare som IC dimension passar inuti) som små termiska tröghet.
Silikon vaselin istället olja också.

Ett intressant experiment vore att göra 2 sensorer och sätter en i olja och en bredvid den i luften.Sedan sätta alla kablar inne i en övergång så att du kan växla fram och tillbaka för att se vad skillnaden är.
Om du gör det
kan du rapportera resultaten till oss!

@ melc
Förutom Silikon vaselin att du som vilken typ av olja skulle vara lämpligt då?

Citat:Det finns ungefär 3-4mm diameter glasrör för kemiska ändamål.
Om du smälter ett mål i en brand (en riktig eld med syre) blir det du behöver

newelltech skrev:

Ett intressant experiment vore att göra 2 sensorer och sätter en i olja och en bredvid den i luften.
Sedan sätta alla kablar inne i en övergång så att du kan växla fram och tillbaka för att se vad skillnaden är.

Om du gör det kan du rapportera resultaten till oss!

Varför skulle du vill montera 2 sensorer i samma slutna låda?
Målet är att mäta luftens temperatur.Det mest korrekta sättet att göra detta är att montera sensorn i luften men begränsar vindpåverkan så mycket som möjligt.Förslaget att placera sensorn i en liten, tunn walled container fylld med olja är att förhindra att fukt påverkar behandlingen.Även en liten uppgå fukt på sensorn kommer att minska behandlingen på grund av avdunstning effekter.Oljan fylls strategi håller vatten utanför sensor, även om de själva kommer att uppleva förångningsprov effekter men i mindre utsträckning.Oljan massan bidrar också till att föra bort någon egen uppvärmning att sensorn kan ha, vilket också skulle påverka behandlingen.

När du lägger en temperatursensor i en sluten låda, det kommer att leda till felaktiga avläsningar och kommer att vara mycket långsam att reagera på temperaturförändringar.Kammaren kommer att isolera sensor från omgivande luft som är motsatsen till vad du vill.Det kommer också att samla in och hålla värmen att sensorn producerar (även lite värme kommer att bygga upp).Det
är som att sätta en temperatursensor i en termos flaska.

Jag är inte säker på värdet av att mäta luftens temperatur på olika höjder i rummet.Alla vet att värme stiger så början kommer att bli varmare.Hur mycket varmare beror på spridningen av luften och om värmaren eller luftkonditioneringen är igång.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back