Dispersion diagram från HFSS ..

M

minstrels

Guest
Jag vill dra spridning diagram av flera PBG (fotoniska bandgap) material med Ansoft HFSS. Jag vet redan de grundläggande teoretiska saker relaterade till PBGs. Och jag kan också dra spridning diagrammet med CST MWS. Men i händelse av HFSS, det är inte lätt för mig att rita det. Jag använde master / slave randvillkor, och sopade fasen mellan dessa gränser. Men ger HFSS något instabila eigenmode frekvenser och de dåliga värden "max delta freq%", som varierar kraftigt. Så jag kan knappt få spridning diagrammet. Jag antar att det kan finnas vissa misstag i hanteringen av de randvillkor .. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Hej, sångare. Jag är intresserad av omnämnande om att använda CST att få spridning diagrammet. Kan du ge mig lite vägledning att ställa in CST eller skicka mig ett exempel? Min e-post är: wingljck@hotmail.com . Tack på förhand

Hej kära Jag vill beräkna spridning diagram för fotoniska cylindrisk vågledare. kan någon hjälpa mig att ta reda på spridning kurva från CST. PLZ aktie om någon har en aning om det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back