dispersiva media; PML närstående

E

emkenkyu

Guest
Dear All,

Jag behöver hjälp.För närvarande arbetar jag med dispersiva medier.För FDTD, jag använder PLCR & Debye modellen.Men jag använder Berenger's PML som inte är lämpliga för dispersiva medier villkor (enligt en del av IEEE papper).De flesta av uppsatserna i IEEE arbetar med sträckt samordna teknik för behandling av spridd medier.Men jag skulle vilja behålla Berenger's PML.Finns det någon referens (er) som jag kan hänvisa till?

Någon behaga hjälp .....

 
Hej, det finns en annan BC du kan använda som liknar Berenger's PML.Det bygger på PML du redan använder den enda skillnaden är att i utformningen av PML, streched samordna parametrar såsom komplexa permitiviy och permeabilitet används.Detta PML kallas enaxlad PML eller UPML för korta, det är ett mycket användbart BC för dispersiva media på grund av förstörande egenskaper införa av komplexa permitivity.Den UPML kan användas både för förstörande (dispersiva) och förlustfri medier, att använda den för förlustfri media bara ställa komplicerade delen av permitivity och permeabilitet till noll, för dispersiva media du hålla komplex och verklig del av media egenskaper (muo och epsilon).
Kontrollera beräkningskemi elektromagnetik av Allan Taflove: kapitel 7, 8 och 9 kap.
Kapitel 7: enaxial perfekt matchade lager
Område 9: Dispersive medier

Goodluck.Babs

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top