Doubt i bildbehandling

D

deepu_s_s

Guest
Hej vänner
Hur kan vi ge bidrag till DCT?Jag hörde att bilden ska först omvandlas i vissa geografiska koordinater med hjälp av MATLAB.är det sant?

Om inte pls tala mig hur man görThanks and Regards
Deepak

Nie tylko politycy muszą uważać na to, co i gdzie mówią. Szpiegostwo korporacyjne jest codziennością dzisiejszego biznesu - uprawia je ponad 70% globalnych przedsiębiorstw. Dlatego firmy powinny zadbać o poufność informacji oraz bezpieczeństwo spotkań i konferencji.

Read more...

I dont förstå ur fråga properly.generally i omvandla kvantisering tekniker vi dela upp bilden i 8 * 8 sub bilder & gälla förvandla varje subimage.

hej dess inte alltid kräver, att dela upp bilden i sub-bilder.Vi kan direkt tillämpa vissa transformationer.är inte så?

HI Balaji,
Ok.Kan dela upp bilden i 8 * 8 block sub image och hur kan vi tillämpa förvandlar dem i Matlab.

Jag gör en FPGA genomförandet av DCT.Hur kan jag ge input till den för att testa om FPGA fungerar eller inteThanks and Regards
Deepak

hej .........
läsa bilden i Matlab med imread kommandot .... så kommer det att lagra i en variabel ... sedan med hjälp csvwrite kommando kan du skriva data i en fil ....
för det första tydliga grundläggande av MATLAB (bildbehandling verktygslåda .....)
Nu kan du använda dessa uppgifter som underlag till DCT-blocket i VHDL eller Verilog program .... vad du använder ...Jag har gjort en del arbete på DCT ....Om du skulle ha några fler problem så fråga mig fritt

lycka

Amit gangwar

Hej Amit,
Can u tell me wat u arbetet utförts på DCT.Har u genomfört den i hårdvara.Do u har alla styrkande dokument eller pdf om att DCT.

Jag har en mer tvivel.Hur kan vi veta att produktionen av DCT blocket är riktiga.

Med hänvisning till ditt svar, kan vi tillämpa DCT förvandla den variabel som innehåller värdena av bildfilen i MATLAB och dubbelkontrollera med vår DCT block?Är detta omvandla är möjligt i MATLAB

Thanks and Regards
Deepak

Jag genomföras DCT och IDCT på FPGA ...
ta DCT i VHDL och MATLAB och jämföra resultatet ...
ta ref doc från Xilinx ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back