dynamisk minnesallokering

A

Alexz

Guest
Kan någon förklara och ge några exempel på varför skulle vi använda dynamisk minnesallokering?
Jag vet vad malloc (), heapInit (), och mfree () funktioner do.
Jag vet att "hop" är det område som fastställts för dessa syften och har antal fördefinierade segment.
Men där skulle jag behöva använda den?

Dyski SSD Plextor M6M zbudowane są w oparciu o japońskie kości Toshiba Toggle NAND oraz najnowszy kontroler Marvell klasy serwerowej, model 88SS9188. Szybkość odczytu/zapisu dorównuje modelom desktopowym i wynosi 520/440 MB/s, a losowa ilość operacji wyjścia/wejścia jest równa 94 000/80 000 IOPS. Plextor M6M to udoskonalony i szybszy następca model...

Read more...

Jag har ett exempel:
När du behöver saker data i en matris, och du inte är säker på matrisstorlek eftersom du inte är säker på antalet uppgifter som du kommer att få (Från användare eller ett annat program).Så du behöver inte tilldela mycket minne i en statisk matris.Istället för att du kan skapa en dynamisk array (en länkad lista), där du kan allokera minnet dynamiskt för varje ny del av array (i farten).På så sätt kommer du reservera bara hur mycket minne du bara behöver.

I de flesta data-struktur (stack, kö, träd, grafer) implementeringar vi använder dynmic minnesallokering.
Becoz data växer vid körning.

Du kan använda det för att avsätta utrymme för ett avbrott driven meddelande

ahmedsalah00 skrev:

Jag har ett exempel:

Istället för att du kan skapa en dynamisk array (en länkad lista), där du kan allokera minnet dynamiskt för varje ny del av array (i farten).
På så sätt kommer du reservera bara hur mycket minne du bara behöver.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back