K
kang_mas
Guest
Jag blixt mitt STB (eMetabox1) med ny programvara och PC-visa "överföring framgång", Metabox säger "Bra", då jag bort nätkablarna.När jag koppla in strömkablarna i Metabox visa "ON" och alltid likadana ut.
Jag har redan provat alla knep nedan (antagen från h ** p: / / www.megaone.com / emetabox / guide.htm):Q. Uppdateringen till Metabox ännu inte publicerats efter 3 timmar och det är ett felmeddelande
A. Uppdatera metabox vilja ta några minuter.Kontrollera din com-port inställning eller fel typ av kabel som används.Använd en noll modem kabel.
Q PC-datorer kommer att visa "överföring framgång" och Metabox visa "bra".
Jag stänger av och på metabox och display är alltid "på"
A. fel programvara har blinkar i Metabox.Reflash med rätt fil.
Fråga: Jag
har försökt att ladda alla möjliga nya uppdatering av mjukvaran till min silver
eMetaBox men utan positivt resultat, har fortfarande inget svar och lysdioden
fortfarande är "på"
A. Stäng av mottagaren och kontrollera filer och kabel igen.Anslut sedan receivern igen, starta programmet när mottagaren är fortfarande strömmen.programmet kommer att svara med att försöka ansluta 1.2.3 ..., då du slår på strömmen till receivern om alla åtgärder som är okej här borde göra tricket.
A. Om du trycker på "Power"-knappen på framsidan av mottagaren efter lastning programvaran mottagaren visar bara "på".
Du måste stänga av omkopplaren på baksidan av mottagaren.Försök att uppdatera programvaran igen.
När mottagaren visar "god"
och sedan vänta i 30 sekunder.Om mottagaren inte startar om av sig själv, slår bort det med hjälp av knappen på baksidan av mottagaren, vänta 10 sekunder
och sedan slå på den igen.Mottagaren ska visa "på ... Strt ... inst".Om detta är OK så kan du stänga av, ansluta till satellit och TV, och ställa in språk, satellit och göra "Multi Sök" för att hitta kanalerna igen.
QI har försökt att uppgradera programvaran, men "filesend2 program" räknas och säger "Nej Svar".
A. Stäng av mottagaren och kontrollera filer och kabel igen.Anslut sedan receivern igen, starta programmet när mottagaren är fortfarande strömmen.programmet kommer att svara med att försöka ansluta 1.2.3 ..., då du slår på strömmen till receivern
Q. Hur kan jag identifiera typen av mottagare
A. Det finns 2 typer av metabox:
1 - svart / röd färg kartong låda med svart färg eller silver färg mottagare och till höger på frontpanelen stater eMetabox.
2 - vit färg kartong låda med silver färg mottagare och till höger på frontpanelen stater eMetaboxII.
Q. Varför mottagaren inte lagra kanaler
A. Du har nått gränsen kanaler lagring.Ta bort några kanaler som radio-kanaler som inte används regelbundet.
Q. I korrigeringsfilen oavsiktligt lastskopan med FileSend2.exe (Loader Data Hämta) Den emetabox inte fungerar Mina flashminnet är nere.
A. 1.Koppla Metabox och ta bort locket.
2.Du hittar 2 PCB, nätaggregat och de viktigaste styrelse.
3.Ta bort kabeln från Strömförsörjning att den främsta linjen.
4.Från stift om de viktigaste ombord (oftast märkt) kort markerade
matarledningen till marken.Gör samma sak med strömförsörjningen ombord.
OBS: Hela idén är att släppa alla kondensatorer för att återställa
oavsett data / info om RAM att åtminstone starta om systemet
för nedladdning.
5.Avkastning tillbaka kabeln från nätaggregatet att den främsta linjen.
6.Anslut datorn och anslut metabox och slå på huvudströmbrytaren.
Tryck inte framsidan
på-/av-knappen7.Kör programmet och förhoppningsvis nedladdning kommer att vara en bris.Allt detta trick inte lösa mitt problem.
Snälla någon berätta för mig hur jag gör min STB / mottagare kunna reflash.
Tack.
Jag har redan provat alla knep nedan (antagen från h ** p: / / www.megaone.com / emetabox / guide.htm):Q. Uppdateringen till Metabox ännu inte publicerats efter 3 timmar och det är ett felmeddelande
A. Uppdatera metabox vilja ta några minuter.Kontrollera din com-port inställning eller fel typ av kabel som används.Använd en noll modem kabel.
Q PC-datorer kommer att visa "överföring framgång" och Metabox visa "bra".
Jag stänger av och på metabox och display är alltid "på"
A. fel programvara har blinkar i Metabox.Reflash med rätt fil.
Fråga: Jag
har försökt att ladda alla möjliga nya uppdatering av mjukvaran till min silver
eMetaBox men utan positivt resultat, har fortfarande inget svar och lysdioden
fortfarande är "på"
A. Stäng av mottagaren och kontrollera filer och kabel igen.Anslut sedan receivern igen, starta programmet när mottagaren är fortfarande strömmen.programmet kommer att svara med att försöka ansluta 1.2.3 ..., då du slår på strömmen till receivern om alla åtgärder som är okej här borde göra tricket.
A. Om du trycker på "Power"-knappen på framsidan av mottagaren efter lastning programvaran mottagaren visar bara "på".
Du måste stänga av omkopplaren på baksidan av mottagaren.Försök att uppdatera programvaran igen.
När mottagaren visar "god"
och sedan vänta i 30 sekunder.Om mottagaren inte startar om av sig själv, slår bort det med hjälp av knappen på baksidan av mottagaren, vänta 10 sekunder
och sedan slå på den igen.Mottagaren ska visa "på ... Strt ... inst".Om detta är OK så kan du stänga av, ansluta till satellit och TV, och ställa in språk, satellit och göra "Multi Sök" för att hitta kanalerna igen.
QI har försökt att uppgradera programvaran, men "filesend2 program" räknas och säger "Nej Svar".
A. Stäng av mottagaren och kontrollera filer och kabel igen.Anslut sedan receivern igen, starta programmet när mottagaren är fortfarande strömmen.programmet kommer att svara med att försöka ansluta 1.2.3 ..., då du slår på strömmen till receivern
Q. Hur kan jag identifiera typen av mottagare
A. Det finns 2 typer av metabox:
1 - svart / röd färg kartong låda med svart färg eller silver färg mottagare och till höger på frontpanelen stater eMetabox.
2 - vit färg kartong låda med silver färg mottagare och till höger på frontpanelen stater eMetaboxII.
Q. Varför mottagaren inte lagra kanaler
A. Du har nått gränsen kanaler lagring.Ta bort några kanaler som radio-kanaler som inte används regelbundet.
Q. I korrigeringsfilen oavsiktligt lastskopan med FileSend2.exe (Loader Data Hämta) Den emetabox inte fungerar Mina flashminnet är nere.
A. 1.Koppla Metabox och ta bort locket.
2.Du hittar 2 PCB, nätaggregat och de viktigaste styrelse.
3.Ta bort kabeln från Strömförsörjning att den främsta linjen.
4.Från stift om de viktigaste ombord (oftast märkt) kort markerade
matarledningen till marken.Gör samma sak med strömförsörjningen ombord.
OBS: Hela idén är att släppa alla kondensatorer för att återställa
oavsett data / info om RAM att åtminstone starta om systemet
för nedladdning.
5.Avkastning tillbaka kabeln från nätaggregatet att den främsta linjen.
6.Anslut datorn och anslut metabox och slå på huvudströmbrytaren.
Tryck inte framsidan
på-/av-knappen7.Kör programmet och förhoppningsvis nedladdning kommer att vara en bris.Allt detta trick inte lösa mitt problem.
Snälla någon berätta för mig hur jag gör min STB / mottagare kunna reflash.
Tack.