ESD skydd för VCC

T

TomS2000

Guest
Hej, har jag använt VCC i olika kontakter. Om jag vill lägga till ESD-skydd kan jag bara tillägga en nära spänningsregulator eller ska jag lägga var och en nära kontakterna? Tack så mycket! Tom

Optimal placering av ESD suppressorer börjar vid läget för ESD penetrering in i systemet. Denna taktik minskar ESD spänning och ström initialt upplevs av kretsen och dämpar ESD pulsen som sprider förbi ESD suppressor. Design lika mycket praktiskt utrymme som möjligt mellan ESD suppressor och den skyddade chip. Placera en ESD suppressor för långt bort från linjen det är att skydda kan minska dess effektivitet. Styrelsen spår induktansen kan orsaka ytterligare belopp av spänning, eller "överskridande" på chipet. För att undvika detta genom att installera ESD suppressor så nära den skyddade linjen som möjligt. Summan av kardemumman är att välja en ESD "lösning" är inte längre lika enkelt som att välja en suppressor som är klassad för driftspänning av kretsen. En effektiv lösning tar nu hänsyn till utformningen av kretskortet, liksom nonsuppression elektriska egenskaperna hos de ESD undertryckande enheterna. Innan djupdykning längre in i detaljerna i ESD-skydd, är det bra att se över vissa fundamenta. http://www.youtube.com/watch?v=sSPH2Ag6mHQ

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back