föreslå jag verktyget makt analys för hög hastighet styrelse

V

vij

Guest
Jag arbetar ombord design
Jag vill analize kraftdistribution.
föreslå jag verktyg och teknik för detta

när det gäller

vij

Jag har varit styrelseledamot designer,

i enlighet med mina tidigare erfarenheter, bör du partitionera

din makt system på egen hand.Du kan använda verktygen

som hjälper dig att felsöka, men vi kan inte bero verktyg som hjälper oss

tänkande.

vänliga hälsningar

vij skrev:

Jag arbetar ombord design

Jag vill analize kraftdistribution.

föreslå jag verktyg och teknik för dettanär det gällervij

Hej,
Vissa verktyg jag vet om, är:

1) Power integritet från Cadence.Det är faktiskt en del av SpecctraQuest produkt.Förmågan är planets resonanses undersökning, impedans grafer överväger kondensatorer placering, buller (SSN) inflytande och mycket mer.Verktyget fungerar i "frequency domain", dvs att du inte kan se övergående processer.

2) SpeedXP paketet från Sigrity.Det worhs både i "frekvensdomänberäkning" och "time domain", så du kan se animeringar av störning spridning över slätten, utreda SSN och influenser buller etc.

Det finns naturligtvis många andra verktyg som gör samma jobb.Egentligen måste du samarbeta verktyget med CAD-system du använder, eftersom de verktyg som finns i ditt inre CAD-paketet har samma databaser, grafiska och modeller representationer etc. Därför, om du till exempel använder Cadence Allegro eller SpecctraQuest - naturligtvis Power Integritet är det bästa alternativet för dig.Annars måste du ange processen med omvandlingar, import / export problem etc.

Lycka till, och jag håller med föregående inlägg - verktyget är bara ett verktyg, betyder det "skräp in - skräp ut".Men det är inte ett skäl att förkasta använda de verktyg som du använder miniräknare trots att det inte kan tänka ...

Jag använder luftvärnssystem Med anledning SPECCTRA
samband med detta CAD-databas som makt intigrity verktyg skulle fungera
vij

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back