Föreslå mig en billig oscilloskop för digitala och analoga kretsar

Också att överväga om lokal support är tillgänglig. Om inte, kommer du att kunna utföra reparationer själv?

Finns det andra varianter som skulle passa mu budget (cirka $ 500-600) max

En budget på $ 500 - $ 600, skulle jag överväga en trevlig används Tektronix, som en 2465 300MHz, 4-kanal. [URL = "http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=Tek * 2465 *"] Tektronix 2465 Scopes på eBay [/URL] Du kan hitta dem på eBay med ett senaste kalibrering, garanti och från en ansedd säljaren inom denna prisklass, om du håller utkik. Jag äger flera tillämpningsområden, inklusive några mycket dyra DSO, men jag fortfarande använda min analoga Teks på regelbunden basis.

skulle en Tektronix DSO är tillgänglig för det priset (jag skulle gå till en helt ny produkt)

Nej, börjar Tektronix TDS1001C-EDU 40MHz 2-kanals in $ 700 - $ 800 intervall: - Tektronix Scopes [/URL] Och de gå upp därifrån. Tek 2465 är en hel del mer utrymme för pengarna! Plus delar, service manualer etc är lätt tillgängliga för Tek 2465 till rimliga priser. Nya oscilloskop är som att äga Mercedes och Porsche, när du måste reparera dem och den dagen kommer, kommer det att kosta dig stora pengar! Du kan få en hel del strömförsörjning för Tek 2465 för $ 50 eller ens köpa en hel del ko för ett par hundra. Men om du måste ha en ny omfattning reparerad kommer Techs inte ens öppna rutan för $ 50.

[FONT = Times New Roman] Här är vi promopting 7inch Stor Oscilloskop färgskärm 50MHz och 100MHz, om det behövs, kan du kontakta med mig, e-post: jerry.unique @ yahoo.com [/FONT]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back