Floorplan

E

energeticdin

Guest
HI

vad gör u menar med Core utnyttjande ranson?

Sedan raden utnyttjande förhållandet?

Jag läste thatCore utnyttjande motsvarar raden utnyttjande förhållandet standarden celler.Beroende på vilken typ av konstruktion, detta nummer måste anges på lämpligt sätt.Så hur mycket värdet ska vi välja?

I "Core Marginaler med" måste vi ange kärnan till IO sträcka på alla fyra sidor av kärnan.
Detta nummer måste väljas baserat på antalet informationskrav i konstruktionen.
Sätt hur jag beräkna någon av IO är i en design.

Om antalet informationskrav är för stor, då kärnan till IO avståndet bör vara tillräckligt stor för att minska IO densitet vid gränsen ..

Hur jag kommer att veta detta några av informationskravens är för stor?Finns det någon gräns ...

Om någon vet plz svara mig

DIN

 
70 procent populacji świata będzie używać smartfonów do roku 2020, a 90 procent znajdzie się w zasięgu mobilnych sieci szerokopasmowych. Takie wyniki przedstawia najnowsze badanie firmy Ericsson.

Read more...
 
70 procent för Core utnyttjande ranson kanske finns, det
är en Rekommendera värde kan du justera den efter första Temne P & R.Du måste veta hur många informationskravens första kärnan till informationskravens avstånd bestäms av makt ping bredd.
BR.
ls000rhb

 
Antal I / os wil beslutas av stöter verktyg om ur gör en platta chip.

ur kärnan utnyttjande beslutar chippet område om ur kärnan Beläggningen är mer det innebär ur chip är mindre ...

core size = std cellytan nyttjande / core utnyttjande makro område haloarea ger u kärnan storlek

Och kärnan storlek, kärnan till I /
O avstånd hur många metallager u måste använda ... Dessa saker är som kund att u..Men om ur Beläggningen blir mindre med dessa specifikationer sedan och måste säga till kunden att min storlek blir ökade med dessa specifikationer, så att han kan ge någon annan specifikation ......

Hoppas detta är tydligt för u
Bye ta handLäggas till efter 46 sekunder:Om ur kärnan utnyttjandet är mer än 85% sedan ur design är en bra design
Bye ta hand

 
Hej Vlsitechnology,

Jag ger denna kärna Beläggningen på design import som 0,65 värde.
U nämna tha tcore Beläggningen är mer än 85% sedan ur design är en bra design ...
där vi kommer att få detta värdeTack

 
se kunden kommer att berätta och hur mycket SHD vara kärnan storlek, så beroende på att u kan ändra ur kärnan utnyttjande ...
När u ta ange floorplan där u måste ange alla värden såsom kärnan till I /
O avstånd aspekt ration och så vidare rätt ... Så u göra en sak och bara ändra ur kärnan bredd och centrala höjd och se u kommer hitta skillnaden ....... U måste ange endast ett värde antingen centrala utnyttjande eller kärnområde .............. Hope u förstå min poäng ...

Bye ta handLäggas till efter 1 minuter:U kan hålla ur kärnan utnyttjandet till 90% också men se till att de återstående 10% ges för M1 routing, ECO, klockan nät, klockan buffertar och så vidare

Denna fråga ställde mig i intervjun då jag fick svaret senare ...

Bye ta hand

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top