floorplannin .....

V

vreddy

Guest
Målet utnyttjande == för fysisk design storlek, (men wat i sthe använda modulen, staket regionen)?
wat & hur exakt beräknas och placeras på centrala .....

effekt utikization-==== sin placemenet användning, men hur dess beräknade?wats användning av det?

Hur mäter kärnan till IO gräns i fp?Jag sthere någon calcultaion om ja kan u dela med mig .......

kan någon svara på min querry??

tack på förhand

Användningen av modulen i logiska är att uppfylla målet utnyttjande.Exempelvis
du har ett chip som du vill partitionera den till 4 partition och målet användning för varje partition är 25%, då EDA verktyg kommer att försöka att dela upp konstruktionen för att uppfylla målet förbrukningen med hänsyn till areal som används av logiken.

So from here, the area of the logic gate will determine the split. Stängsel region används under floorplanning så att planlösningen verktyget kommer att hedra partitionen gränsen bestämma användarens indata.Så exempel partition A inte kommer att placeras inuti partition B och vice versa.

När det gäller logiskt, jag tror att beräkningen skall grundas på det område som anges för varje logik gate innanför porten biblioteket fil (*. lib).

På sikt av fysiska, användningen formeln = (total areal placerade enligt standarden cell blockering område) / total FÖRSONLIG rad Area * 100.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back