fråga om 90DEG bibana coupler igen

W

winglj

Guest
Hej, allihopa.

Jag har en fråga om 90 ° bibana coupler igen.

Bifogade Siffrorna visar två undersökningar av filialen.The (a) är den traditionella.Simuleringarna visar ganska bra isolering, avkastning förlust och spricker makt.The (b) is the other one I tried.

De två utgångarna linjen är i grunden rotera 90 grader för layout ändamål.Men simuleringar visar denna struktur har en dålig isolering och icke ens makt splittringar.

Jag undrar om det finns någon utformning av (b) struktur innan.Finns det några knep för att få ett gott resultat av denna koppling?

Tack.
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

 
Det är konstigt jag tror att det skulle vara OK, kommer diskussionerna att bli lite annorlunda, men inte mycket, vad händer om du flyttar de andra två ingångar runt om (b) bild så alla hamnar går i och ur samma riktning just en annan riktning än i (a)?

Låt mig veta om ni tittar på det.

 
Ja du kan göra det med optimering på linjebredder och hörn.La efter 48 sekunder:Observera att dina 50 ohm linjebredder är olika för port 3 och 4

 
Jag verkar som om du vrida linjerna till nära strukturen.Varför inte rotera bort från strukturen?

Du minskar linjen längd och impedans det sätt som visas i figur B.

 
Efter några rundor av simuleringar, fann jag att rotera armen på port 3 och 4 kan inte vara alltför stängd för skarv.Oavsett hur jag optimerat skarv forma sig i (b), fungerar det inte.

Så det enda sättet för mig är mer den roterade armarna en bit bort från kopplingen, även en mycket liten fraktioner av våglängden förbättrat prestandan en hel del.Ganska förvånande.

 
Är du fortfarande inför problemet?Jag förstod inte.
Sorry for that.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top