Fråga Vikta cascode OPAMP konstruktion

S

suria3

Guest
Hej Killar, jag har utformat en NMOS ingång vikt cascode OPAMP att få en bra PSRR med öppen slinga vinst på 70 dB. Nu när jag mäter PSRR av denna opamp i förstärkningen konfiguration, jag får en PSRR av-38dB. Detta beror i förstärkningen konfiguration, när jag injicerar st på 1.2V vid ingången, är utgången visar 1.197V, vilket innebär att vikta cascode har en begränsad effekt sortiment. Så är det meningen att PSRR är låg på grund sänkt öppna slingförstärkningen. När jag sökte opamp i en CMFB krets ingången av opamp har båda 1.2V. Så, min fråga, vid denna tid, kan jag säga att min vikt cascode OPAMP har en bra PSRR grund av öppna slingförstärkningen inte försämras. Jag säger detta eftersom det i enighet konfiguration, när jag sänkte likspänning till 0.95V vid ingången, utgången också visa 0.95V och PSRR är-68dB. Tack, Suria
 
snälla snälla kan du skicka en bild på din design. Det händer så jag har en avhandling med massor av delar som en början en innebär att utforma ett vikt cascode med liknande specifikationer men jag kan inte få det att fungera korrekt. Jag har räknat ut alla de andra stegen men på något sätt min vikt cascode ger mycket låg förstärkning. Tack så mycket i förväg.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top