Framtiden för ASIC

S

smileysam

Guest
Vi vet alla nu ASIC är mycket efterfrågan.Men kommer denna trend att fortsätta.Flaskhalsar som låg strömförbrukning etc kan lösas endast genom Analog / Mixed konstruktör.I detta fall kommer det här området har en långsiktig säga 10 år senare.

Högt uppsatta medlemmar vänligen lägga in dina synpunkter.
Tack

Kreator stron WWW to najnowsza propozycja krakowskiego dostawcy usług hostingowych Kei.pl. Jedną z jego cech jest "dziecinnie prosta obsługa".

Read more...

finns mycket utrymme för att lära sig!Analog designer wil lösa prob!kan im nt säker!men marker kommer hav digital del också ..

design cant vara helt analog och mer över u hav kommer att lära analoga del om det behövs.

Jag har en fråga angående detta.Jag skulle uppskatta om någon löser det.

Hur den analoga och mixed hjälp signal design för att minska flaskhalsar (Låg strömförbrukning etc.) som förekommer i ASIC?
.

Det är bra ämne som är utsänd av smileysam.Tack

smileysam skrev:

Vi vet alla nu ASIC är mycket efterfrågan.
Men kommer denna trend att fortsätta.
Flaskhalsar som låg strömförbrukning etc kan lösas endast genom Analog / Mixed konstruktör.
I detta fall kommer det här området har en långsiktig säga 10 år senare.Högt uppsatta medlemmar vänligen lägga in dina synpunkter.

Tack

Jag håller inte med tanken att analoga kan lösa problemet makt.Byta vs linjär är just därför digitala dominerat chipdesign i första hand.I nästan varje aspekt av design, vill alla att digitalisera en signal så snart som möjligt för att minska ström från en linjär krets.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back