GaAs FET-omkopplare modell

D

deeptimongia

Guest
Hej alla .. kan någon hjälpa mig med FET omkopplare modellering .. Hur man extraherar motsvarande kretsparametrarna (CGS, CGD, CD-skivor och RDS) hos en FET när den används som en switch .. Jag har ett problem i att extrahera de yttre delarna specifikt (Yttre induktanser och motstånd, parasitkapacitanser) ... eftersom när de finns, kan jag extrahera intrinsics ... Tack!

I själva verket är detta en svår sak att göra, har du bara S11, S21, S21 och S22 mätningar även vid olika freqs, och många parametrar att justera ... För att hitta approximationer för de yttre delarna jag hänvisar till paketet parasiter. Längden av bondwire osv beror på den fysiska strukturen av paketet och kan approximeras. Det är redan en bra start för serien induktanser. Resten av komponenterna måste ställas in manuellt kanal tills du har god överensstämmelse mellan modell och mätning. Men jag tvivlar på att du kan få den modell verkligen perfekt. Inte viktigt i de flesta fall en ofullkomlig modell är redan tillräckligt bra och mycket bättre än att ha ingenting!

hej radiohead .. tack för svar .. Tja ... min är en CPW konfiguration .. förpackningar n alla är en senare fråga .. den grundläggande sak är att detemine motsvarande CKT delar av en MESFET när den används som en switch .. eftersom jag har ett problem att bestämma de yttre resistansvärden (R, Rg och Rd i samband med källan, grind N Drain resp.) .. . vila element jag redan har extraherat .. saken är ... så många kombinationer av dessa parametrar kan ge mig en god överensstämmelse mellan modellerade mäts och .. men jag behöver den noggranna ett ... annars en ofullkomlig modellen är också till någon nytta för min design folk, som det brukar korrekt representera min enhet ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back