högtalare magnet laddare

Y

yugal

Guest
kan någon hjälpa mig att utforma en magnet laddare för 10 "till 18" högtalare genom nätspänningen. Jag behöver det så mycket. tacka alla. yugal

Hej tpetar fann tack för snabb reply.I en krets för låg effekt magnet laddare. yugal [color = "silver"] --- Uppdaterad --- [/COLOR] [COLOR = "silver"] --- Uppdaterad --- [/COLOR]

nej, lösa problem inte jag behöver större laddare 0,400-600V DC och 800-1000 amp att ladda större magneter. yugal

Jag gjorde en elektromagnet i hopp kunde jag åter vitalisera magneten i D'Arsonval mätare rörelse (det var flera procent låg). Jag svepte en lång längd av magnet tråd runt en stålstång. Jag sökte 12V batteri. Det drog flera ampere. Det var stark men inte lika stark som den behövde vara. Om ansluten längre än några sekunder, började värma upp. Du behöver inte 800 ampere. Och du behöver antagligen inte elnätet. Även om du använder AC strömförsörjning, måste du köra det genom en diod klassad för det belopp som går genom kabeln. Överväga att prova detta experiment, eftersom ditt inlägg antyder att du har fått tillgång till högtalaren magneten. (Om du inte har tillgång så måste du klippa ett hål i mitten kupolen. Senare kommer du limma på ett papper mössa.) Bifoga en stark magnet till den befintliga svaga magneten. Såsom neodym typ. Det borde vara precis tillräckligt små för att passa under röst kon. Per diagram:
81_1342723607.gif
NS poler kommer att vara additiva. Det kommer att vara svårt att manövrera den nya magneten till rätt polaritet och den rätta positionen. Du måste vara noga med att förhindra att magneten från att hoppa ut ur fingrarna. Om det påverkar metall kunde splittras. Du vill inte partiklar kommer in i utrymmet runt talspolar.

Hej ledsen för sent svar. Jag behöver denna typ av utrustning yugal

Vad du frågar i inte mycket vanligt, faktiskt har jag aldrig hört talas om det förut. Det kommer inte att bli lätt att få en lösning på detta.

Alla tekniska permanentmagneter "laddade" (magnetiserade) på ett liknande sätt. I motsats till vissa mer spekulativa bidrag i denna tråd, skulle utforma en magnetisering enhet börja med en exakt beräkning av den magnetiska kretsen, krävs fältstyrka och pulsad strömförsörjning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back