Hjälp att släppa spänningen!

Finns det någon lösning finns? exempelvis Faraday-Bur? Vi kan hålla våra kretsar i en bur för att överleva dem från smältning och nåt intressant här?! :-D Tack

ha ha ha vi fått samma underverk ... i teori, det finns många sätt att undvika att smälta. Den farad bur kanske inte fungerar - även passiva EMP färdas i 90% av Lightspeed, av många skäl kan tränga in i skyddande området som bur. (EMP) har en topp P för 1-5 ns och en total längd 200 ns Vilket mellan första 5ns att 50ns dess på 50% av P max. Om du kan göra en mekanism överleva Aktivt och inte passiv för den tiden du fick svaret. Men jag sa att detta är möjligt bara i teorin, "cuz det lite svårt för någon att låna ut en nuke att göra testet :)

Vad sägs om ett rum som byggts med stål (helt stål). Jag tror alltså att det skulle vara en kortslutning för EMP, är inte det? Och vad menar du med aktiva sätt? är gör din att vi sänder en stark in? : Idea: [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 04:54 ---------- Tidigare inlägg var 04:54 - -------- [/SIZE] [/COLOR] Förresten, hur vi kan göra en EMP? finns det något enkelt sätt att testa?

även om du gör ett rum kub av 100cm tjock bly-volfram jordad till 100meters med 30cm tjock kopparkabel pulsen skulle tränga igenom. Genom sin natur anst det så mäktig plus colisions som gör i luften kommer att förstöra kretsarna igen. Om du kunde pausa tiden och analysera puls i rymden, skulle du se en enda röra. EMP är inte FM vågor dundrar dess like osynliga med slumpmässiga mönster, så genom att sända den negativa kraften inte skulle göra. Hur kan du hitta rätt mönster för 200 ns? är du rädd för Nuke krig?

är du rädd för nuke krig?
Självklart inte, eftersom kärnvapenkrig inte kan hända igen. och jag tror inte att saker som detta, har någon nytta till detta århundrade. Det verkar bara intressant att veta om det. är inte någon enkelt sätt att skapa en enkel EMP, tillgänglig? Tack för ditt tålamod.

det finns sätt att återge en EMP (i teorin), men du kommer att behöva massor av Kondensatorer för en bra urladdning! Jag var upp till detta projekt under 2-3 månader, 10 år sedan eller mer Tanken tror jag, var att göra något liknande omriktaren 12 till 220 V! (Det var mer komplicerat dock) Med ett par super high power ryska låg Ventiler frekvens sändare, några kapsyler av 1F mycket tjock koppar punkt till punkt-anslutningar, en del riktigt stora spolar ..

Tydligen är det omöjligt, eller hur? kan du fylla i ditt projekt (försvar mot EMP)? Varför en inverter?

Jag har äntligen lyckats att släppa spänningen och helt ta bort HUM!!!! Det var enkelt, LM317!

Hej mina vänner, kommer Före och efter människor börjar med några dumhet och dumhet vara på slutet, om det inte finns någon någon extern inblandning. Från människa / civila aspekten med tanke oroa dig inte för elektronik och utrustning radion efter pressade röda knappar hela är irrelevant. Från militära aspekterna finns det lösningar för skydd mot EMP och detta är i serieproduktion redan. Passiv pretection systemet ingår särskilda kläder material som är fäst på tankar, bepansrad venhicle och andra enheter. Detta material absorberar EMP energi. Jag tror att badest sak vad kan någon göra för att smärta till människor är att stänga Internet, Facebook, GSM, GPS, elektriska anläggningar, vatten produktionsanläggningar. : Smile: Har du förbereda domedagen eller i år Mayan profetia? På vilken djupt du gräver husrum? Har du köpa tillräckligt burk tonfisk i minst två år? : Grin:

ha ha, kan alla som tillsammans hända magiskt vacker dag, om elektroner besluta att ändra riktning!

ha ha, alla tillsammans kan trolla hända en dag, om elektroner besluta att ändra riktning
Dont säger två gånger, var Tesla fann växelström!.

Om Tesla (och världen) inte var en gisslan om eget kapital (och) tekniken och livet nivå kan bli FN-tänkbara ..... godnatt! kära vän. im komma att arbeta i par timmar (som gisslan av den gemensamma jordbrukspolitiken. samt ^ ^)

Jag är nybörjare här, det är min första skriva något här, så, snälla hjälp mig genom att korrigera dem, tack så mycket

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back