hjälp .. Hög hastighet PCB frågor

H

hatemius

Guest
Hej Alla, jag vill bara ha hjälp för detta problem om u kan pls! Jag vill göra hög hastighet PCB design för en processor ansluten till två externa minnet. och kanske jag behöver använda klocka för synkronisering. Jag vill veta detta 1 - PCB stackup 2 - uppsägningar stratagy (klocka - adress bus-reset) 3 - spår design. (Antar jag har in-och utimpedans för processorn och minnena). Kan någon ge råd eller referens eller eBok.

HIGH SPEED PCB DESIGN av Lee W. Ritchey & James C. Blankenhorn ISBN: 1-882812 04-2 (Tyvärr har jag inte en PDF att skicka dig.)

hej u kan följa "hög hastighet digital design - en bok av svart magi" av Howard Johnson kapitlen - plan mark och lager stapling - Avslutningar detta är en utmärkt bok på hög hastighet design och signal integritet ... några av dess kapitel att exakt motsvara åra krav

Hej kan du också följa, EMC och kretskortet .. Design, Teori och Layout Made Simple av Mark I. Montrose ... Du kommer inte hitta exakta svar på dina frågor .. men du kommer att få grunderna i samtliga nödvändiga saker,,,, som i avslutningar och ombord stackup, Si ...

[Quote = vishandasani] Hej Du kan också följa,,, EMC och kretskortet .. Design, Teori och Layout Made Simple av Mark I. Montrose ... Du kommer inte hitta exakta svar på dina frågor .. men du kommer att få grunderna i samtliga nödvändiga saker,,,, liksom i uppsägningar, kartong stackup, Si ... [/quote] Läs detta: "Den här boken är väl oganized och lätt att använda, men informationen är ofta felaktigt. Vi har funnit det orsaka fler problem än att lösa. Paul Clayton bok kommit mycket mer rekommenderas starkt."

Emc & The Printed Circuit Board: Design, teori, & Layout Made Simple h ** p :/ / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=95127&highlight=signal+ integriteten [size = 2] [color = # 999999] läggas till efter 1 minuter: [/color] [/size] Signal Integrity - Förenklad h ** p :/ / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=63143&highlight=printed+ kretsen + kortet

ladda ner en demo version av någon signal integritet program och försök som topologi är bättre för u.

Hej, Bara att gå till Google-sökning och ladda ner de artiklar du letar efter, kommer den att tjäna UR syfte för dina ovan frågor för tillfället. Andra Bäst kommer att gå igenom databladet för minnet IC, Micro styrenhet och andra relevanta komponenter i samband med UR-krets, skulle de ha gett placering och routing topologi there.it är alltid bättre att följa de riktlinjer som finns snarare än att läsa böcker vid denna tidpunkt. Hoppas du förstod. Hälsningar Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back