Hjälp-Horn Antenna Design

A

aborgine

Guest
Jag behöver hjälp i ett litet projekt i whcih am utformning hornantenn! Kan någon hjälpa, e .... sin brådskande. [Size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 2 minuter: [/color] [/size] Jag glömde att nämna min e-post ... kontakta mig på aborgine@gmail.com

Tack Plasma. [Size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 27 sekunder: [/color] [/size] Kan någon kropp hjälp i mitt koniska Horn design i synnerhet? Jag är en nybörjare antenn design, kan jag betala ($ $) för hjälp. Vänligen kontakta mig på aborgine@gmail.com

hej aborgine, prova att söka om Sabor programvara, är det bra i desginning hornantenn

Hej, försöker lära av detta, är det inte klar men ändå hjälpa dig att se ut smtng hoppas jag ...

Om jag letade efter hjälp med en antenn Design Min utgångspunkt är att diskutera RF och fysiska begränsningar. Ansökan och så vidare är också viktig. Att veta hur ofta och bandbredd är viktiga. Storlek (3D), vikt, material begränsningar är nödvändiga som är information om den miljö där antennen skall placeras. Gain, strålbredd, foder impedans, RF effektnivåer och så vidare. Kostnadsskäl är också en stor del av designen. Är hornet för att användas som foder eller kommer det att fungera av sig själv? Listan kan göras lång.

Tack vare alla som svarade .... tänker i god flygga nu .... kommer att ge u fler uppdateringar och låt u vet om jag har några nya problem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back