Hjälp i Boost likriktarens simulering

A

AbhimanyuSingh

Guest
Vad är den förmodade utgången av den första kretsen Jag har bifogat här i detta inlägg? Är det inte en DC? Men när jag simulerade samma krets, jag fick en halv likriktad växelspänning på utgången> Mina simulerade kretsar image är också bifogas. Varför är det så?

Tidskonstanten för din last resistans och produktionen kapacitans är för låg. Det bör vara mycket större än den tid din linje frekvens (som minst 20 ms). Även utan feedback du inte kommer få någon anständig reglering, så det kanske inte ser bra ändå.

En krets liknande som används för faskompensering front för en likströmskälla. Den byta intermittensfaktor justeras för att passa linjefrekvensen helvågslikriktade vågform så att ingången laddningsströmmen på locket är också helvågslikriktad aktuella format vilket ger en bra effektfaktor. Medelvärdet av den helvågs laddningsströmmen måste vara lika med genomsnittet likströmmen tas bort från kondensatorn. Eftersom den ingående strömmen linje frekv vid helvågslikriktning, måste den utgående locket värdet vara tillräckligt stor för att avlägsna det mesta av rippelspänningen. Den behöver en krets återkoppling kontroll för att göra byta kontroll justeringar. Det finns två eller tre insignaler till styrlogiken. Ett prov av helvågslikriktaren effekt ger schablonen för Switcher att göra det goda sinusvåg formade kondensator laddning. Utspänningen används för att justera förstärkningen hos växlaren cykling. Den tredje mening är en utström återkoppling som också kan bidra till GAIN eller bara ge nuvarande gränsen upptäckter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back