hjälp mig att förstå klass AB-ingång diff paret

J

Jenifer_gao

Guest
Hej Alla: Jag lyssnar på Berkeley föreläsning EECS140 om stabilitet. Det finns en krets ca klass AB ingångssteg korskopplade differentialparet som är fäst. Jag vet inte riktigt förstå hur denna krets fungerar. Eftersom den schematiska, har noden A och noden C på samma spänningen Vi +, och nod B och nod D har samma spänning av Vi-. Men jag tror från nod A till nod C, den har ett spänningsfall om 2Vdsat 2 Vt, och samma sak från nod B till D. Och jag förstår inte riktigt funktionen av nivån Shift här. Kan någon förklara det? Tack. J

Jag tror att Vi + inte är fysiskt ansluten till C (resp. Vi-till D). Det är bara AC delen som är lika beror på 2.Vt skiftet. BTW, har du försöka simulera den?

Nej, jag simulera jag inte det än. Ja, jag borde prova

Var uppmärksam på symbolen: Vi. Dess medel komplex variabel, fasvektor eller rms värdet av signalen

de är verkligen "små signaler", så beteckningarna är vi och inte Vi-

Nivån Shift behövs för att hålla de centrala enheterna (dvs., M6 och M3 eller M7 och M2) ordentligt partiska. Infact, för en given förspänningsström du behöver för att garantera en DVgs + femte var för stark inversion skick. Observera att M1 och M4 fungerar som en källa efterföljare här (nästan idealisk) så att, från en liten signal synpunkt, du har samma vi + / - vid ingången av de centrala enheterna. Då varje enhet från kärnan amp modulerar en ström som motsvarar GM * vi + / - ... nu kan du göra din matte. Nathan

Ja. Funktionen hos M1/M4 är att åstadkomma en hög inimpedans, och den för M5/M8 är att överföra den DC-nivå av insignalen, så att M6/M7 korrekt förspända. Vad du nämnde om spänningsfallet från punkt A till punkt C är rätt, men det är DC spänningsfall. Den lilla signalspänningen vid båda punkter är samma som källan följande på små signaler variationen av grinden och vice versa.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back