HostID i en Linux-maskin

BTW gus, vet du att på vissa Intel815 styrelser utrustade med 3Com 3C920 ombord ethernet controllers du permanent kan ändra MAC adress (host-ID) även i Windows? Med Konfigurera / Avancerat / Nätverk adressera saker är ganska lätt ;)

Sisari, Ja, du kan ändra din MAC, på de flesta nätverkskort ... inte bara 3C920, utan RTL8139 och andra, Intels Ether Express 10/100 med 82557,558,559 chips, Texas Instruments åska LAN och etc. .. Jag skrev det vissa meddelanden sedan ... Du kan avmontera E2PROM byggt på nätverkskortet, skriva innehållet och lödningar på kretskort .... Om du har några programvaruverktyg kan du läsa och skriva E2PROM med dem ;)))) Om du letar efter det, kan jag ladda upp den. Jag har inte det på den här datorn, så jag kan inte göra det just nu ... ;))) Det är svårare att ändra HDD modell, serienummer och firmware version .... men inte omöjligt, ocoz :))))

hej PPL Men vad är det för fel på synplify?? Jag kan inte få det att fungera med alla HostID (jag använde ovan C-kod). Oavsett vad jag gör det visar HostID: d0. Kan någon hjälpa mig med denna fråga? bästa hälsningar, stUch

Hej Jag använde din källa för att ändra min HostID att 000C29F1343D men det dos inte fungerar. Budskapet är "changehostid.c: 11:17: error: Ogiltigt suffix" C29F1343D "på heltalskonstant". Hur kan jag lösa detta problem anser att
kompilera med gcc-o changehostid changehostid.c där changehostid.c är källan, som jag klistrat ... och changehostid är den binära ... kör den med. / changehostid och du kommer att se resultatet ... ;)))) Glöm inte att du måste vara en superuser .... dvs roten :)))))

På ucLibc-0.9.31 i gethostid () och sethostid () definieras i libc / inet / hostid.c vid behov kan hänvisas.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back