Hspice. Tran fel

E

ehsan_r34

Guest
Hej,
"

I redigeringsläget LL utdata Jag fann detta: "Varning: inget TRAN utgångar anges ... analys utelämnade"

..."

och när jag öppnar Avanwaves jag ser: "Ingen data i design
..."

Please help me

Förmodligen u använder en "probe" alternativ och sedan inte ger någon ". Sond v () I ()"

förklaring ...thats y dess gör inte övergångsperio analys ...
when u användning använder en sond alternativ är det ett måste att nämna de noder som produktion skall kontrolleras ...

Användning:

. tran STEG = 10p STOP = 0.5N
. alternativ exakt = 1 NUMDGT = 8 DELMAX = 1n metod = växel Ingold = 2 POST = 1

newbiedes svar är troligen korrekt.
Ta gärna en titt om du har *. tr0 utgång.Om din simulering hamnar rätt men det finns bara ett varningsmeddelande som ovan, då saknas sond v (I), () skulle vara orsaken.I Hxpice 2008,03 version, visade det ** varning ** ingen varning angivna förklaringar, alltså. Tr # utelämnats, som är tydligare än din nämns meddelande

Tack så mycket

Men jag använder inte. Prob

Tack Sadegh, it works.Snälla låt mig veta varför denna varning hända.
Också berätta om. Alternativet i detalj.

. prob = 0
spara alla nät värden (spänning)
och du behöver inte definiera exakt punkter som du vill visa
denna kinf av TRAN simulering är mycket långsam men bra nog för "debug"
Om du använder
. PROBE = 1
då har du också använda
. PROBE TRAN
V (vilken signal du behöver)
I (vilken signal du behöver)

definieras i sådana fall SIH \ gnals värden under simuleringen sparas och du kan utforska dem senare i *. tr0, *. TR1 etc filer
lycka till

Du kan se några Hspice handledning för en detaljerad beskrivning av. Tran.

Det viktiga är. Alternativet del, vilket gör den transienta analysen korrekt.Jag tror du använder Hspice 2006, 2007 eller 2008, eftersom detta alternativ lades till efter 2005.För snabb simuleringar och om du inte vill se vågformer, bara kommentera det. Tillvalen.Detta är mycket snabb, utan snarare felaktiga.För exakta simuleringar, använda linjen och du är lyckligt gjort.

skål

wow ..that's sound nytt för mig, tack för uppdateringen, Sadegh.j som jag alltid infoga. alternativ linje från 1: a dagen i mitt liv design, egentligen inte veta om det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back