Hur du skriver ut Eagle PCB i negativ läge?

C

chkok85_oi

Guest
Hej, vänner .. Jag använder Eagle 5.0.0 ljus version. Må jag vet hur du skriver ut PCB i negativ läge? eftersom standard Eagle tillåter mig att skriva ut i positiv läge.

Vad är anledningen att skriva ut negativa läge? Och vilket lager är det du försöker skriva ut?

Tack mycket Johnson för svar: D och ledsen jag svara sent eftersom jag har varit i offline på grund av jag hade varit i hemstad och ingen dator där och bara tillbaka vandrarhem som kan nätet. Jag fäster de positiva och negativa filmer som här, men jag bara vet hur man använder eagle för att skriva ut positiva medan har ingen aning om negativ film. Mina rutter är bottenskiktet endast skall tryckas. Jag behöver göra negativ film eftersom min skola bara tillåter PCB tillverkning för negativ och jag vet med positiv film kräver PCB och utvecklare annorlunda än negativa. Tack Johnson igen.

[Quote = chkok85_oi] Tack mycket Johnson för svar: D och ledsen jag svara sent eftersom jag har varit i offline på grund av jag hade varit i hemstad och ingen dator där och bara tillbaka vandrarhem som kan nätet. Jag fäster de positiva och negativa filmer som här, men jag bara vet hur man använder eagle för att skriva ut positiva medan har ingen aning om negativ film. Mina rutter är bottenskiktet endast skall tryckas. Jag behöver göra negativ film eftersom min skola bara tillåter PCB tillverkning för negativ och jag vet med positiv film kräver PCB och utvecklare annorlunda än negativa. Tack igen Johnson. [/Quote] ni ladda upp uppsättning filer BRD och SCH så att vi kan hjälpa dig med en negativ i pdf Sarma

Tack mycket Sarma: D Detta är min sch och brd filer...

När du kör Eagle väljer CAM ikonen. I fönstret öppnar väljer PS_INVERTED som produktion filtyp och skapa dina utdatafiler. De kan lätt öppnas och skrivas ut med CorelDraw utan förlust i kvalitet. Du kan också invertera alla. Ps-fil med Corel med hög kvalitet.

Jag vet precis hur 2 har negativ film av PCB dras med EAGLE ... bara klicka på följande sätt: File => Exportera => image => Monochrom => Spara fil som sedan kan se det ...

Hej chkok85. Detta fungerar men inte preserv dimensionering och verkar vara en låg kvalitet BMP-fil. De. Ps-filer är nästan perfekt, preserv storlek och även preserv sin struktur (linjer, cirklar, etc..), Så att de enkelt kan redigeras enligt CorelDraw.

Jag använder Eagle 5.6.0 och vanligtvis skriva ut min krets på tunt medan papper, helst i pdf-format, det hjälper mig att dubbelkolla mitt arbete innan jag fattar det slutliga negativa. Tänk på att PDF skriver ut bilden till 94% av sin verkliga storlek, så jag skalat min utskrift med 1,0683 med jag tycker är tillräckligt för att kompensera för pdf ändra storlek på bilden med 94%. När jag har har den positiva bilden på papper, gör jag kontakta negativ bild med en negativ snabb film jag fick från http://www.oselectronics.com/ose_p54.htm . Du kommer också att behöva en UV-källa för att exponera bilden till filmen. Efter att filmen har utsatts, kan du använda den negativa resist utvecklaren ER 8 för att utveckla dina negativa. Allt du behöver göra är att låta det torka. Du kan också beställa ER 8 på samma plats. Du kan också få den negativa resist spray för kretskort om du inte kan hitta en som redan sensibilisera. För den negativa resist för kretskort, kan du även använda ER-8 för att utveckla bilden kretskortet. [/Url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back