Hur får överföring av PFD som funktion av indata fasfel

A

Alles Gute

Guest
Hi, är alla Såsom visas i figuren överföringen av den klassiska tre tillstånd PFD som en funktion av den ingående fasfelet. Min fråga är hur man får denna kurva genom simulering? Jag vill veta detta eftersom jag vill utforma en ny PFD och jag behöver visas överföringen kurvan.

Det är lite knepigt! Problemet är att theinitial tillstånd är mycket viktigt. Jag vet bara att få antingen positiva eller negativa fas domäner i en enda simulering. Om du vill ha en fas upplösning på 2 * pi/256 du behöver ta en frekvens skillnad på 1/256. Eftersom fasfrekvensdetektorn signal integreras med hjälp av chargepump man behöver integrera-utgång puls. Man måste ta prov på integrationsresultatet precis före den stigande kanten av den snabbare frekvens. Den tar skillnaden mellan två prover i följd. Så i själva verket den samplade signalen är en tidsdiskret signal med en fas upplösning på 2 * pi/256. Det första provet för fasskillnaden noll bör ge en nolla integrerad. Om fasskillnaden är större än 2 * pi kommer du att se den typiska effekten av frekvens selektivitet. Minskningen av fasområdet på grund av den lägsta pulsen tiden kan också observeras.

sopa differece ingången fasen mäta skillnaden av produktionen laddning eller spänning beroende på din tomt y-axeln

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back