Hur fixar fördröjning av MAX6818 debounce IC?

H

hansika

Guest
Hej alla, jag designa en krets som är att ha 8 växlar som ska vara gränssnitt till en mikro styrenhet, till gränssnittsväljare till styrenheten jag använder max6818 debounce IC, jag har skriver ett program i styrenhet som om någon omkopplare tillstånd är förändringar motsvarande seriella data överförs vad jag observerade är när omkopplaren tillståndet ändras de seriella data kommer med märkbar fördröjning säga 2 sek, jag inte skriver några förseningar i programmet Här är jag med det enkla 8051 mikrokontroller, kan någon tala mig varför detta händer har jag anslutit max6818 enligt nedan alla 8 i stiften ansluts till switchar och alla 8 ut stiften ansluts till styrenheten och VCC stift är ansluten till 5V Ang GND stift ansluten till GND och / EN ansluts till GND och jag lämnade / CH stift. kan någon tala om för mig varför detta händer (fördröjning) tack på förhand

Hej alla i min mening connectios är perfekt. Har du kollat ​​redan utgångarna OUT1 till OUT8 whith oscilloskop eller en multimeter Det är hög troligt att det finns en enorm studs i växlarna men ..... Bästa Francisco

Hej Har du hittat problemet? Om du har löst problemet, visa oss problemet och lösningen, är det mycket viktigt för samhället och någon kommer säkert att få samma problem ..... Bästa Francisco

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back