Hur jämföra Smith diagram plottas på samma diagram i CST MWS?

C

cyai

Guest
Hej, alla, jag hittade Smith diagram filen har S11 amplitud / fas på CST programvara, om jag vill jämföra med simulerade / uppmätt Smith diagram plottas på samma diagram, hur ska jag göra? Tack på förhand.

Hej cyai Om jag förstått saken rätt, har du en Smith-fil diagram resultat i ett textformat, och en separat simulering i CST MWS. Ditt mål är att jämföra de 2 tomterna på samma skärm? 1.a. Om så är fallet, sedan redigera txt-fil så att du får 2 kolumner: x-axelvärden (frekvens, antar jag), sedan y-axelvärden (normaliserad S11 rätt?). b.. Gå till "1D resultat" i CST resultat träd> "Lägg till ny mapp" -> döp om den till något i stil med "Smith Chart jämförelse ...". Gå till Makron-> Arkiv-> Importera 1D signal> Bläddra-> välj filen-> Lägg till tomten. (Du kommer att se dina filer innehåll i den nya mappen) C. Kopiera det andra resultatet från resultatet trädet och klistra in den på din nya mapp. d.. Nu har du dem tillsammans! 2. Om det inte hjälpte kan du alltid exportera ASCII resultat och efter bearbeta dem i MATLAB eller liknande program. Lycka och hälsningar P.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back