Hur kan jag köra 5v, 2A från USB-porten

A

akshay_kul59

Guest
Vänligen kan du berätta för mig, hur kan jag köra [color = red] 5v, 2A [/color] från USB-porten. Jag vill för vana att använda externa kort på mitt system, som körs på USB. Så jag försöker köra hela ström från USB. Vänligen om möjligt försöka att skicka mig information, schematisk så tidigt som möjligt. Thaks i väntan ........... Hälsningar, VINIT ... [Size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 6 minuter: [/color] [/size] Ska jag försöka använda befintliga förstärkare tillsammans med [size = 2] [color = # 999999] Inkom efter 3 sekunder: [ / color] [/size] Ska jag försöka använda befintliga förstärkare tillsammans med

Hej, Inte möjligt, behöver du separat strömförsörjning för enheten gränssnitt. USB-port kan bara leverera 5V vid 500 mA för alla portar som är anslutna till ett nav. Hälsningar, Laktronics

faktiskt detta är NT överhuvudtaget. måste du använda extern källa för krävs ström. strömförstärkare bör nt använda bacoz det kan försvåra ur hamn. becoz 2 amp är en ganska stor mängd ström i DC-, tele u kanske nt kunna göra detta. Använd relä med Xterna tillhandahållande eller u kan använda strömförsörjning ur st.

Inte bara det inte är möjligt, men också att det är skadligt! Jag hade dåliga erfarenheter kan för att förstöra moderkortet IO chipset under liknande arbete vara försiktig

Den nominella ström från USB-porten är 5V * 0.5A = 2.5W, vad du vill är 5V * 2A = 10 W. Du måste följa lagen energisparande. Du extraherar för mycket ström från det, bränna dig USB-porten.

alla har ett schema för 220V till 5V 1A leverans med enkla SMPS?

[Quote = jrguy8] Alla har ett schema för 220V till 5V 1A utbudet med hjälp av enkla SMPS? [/Quote] Du kan använda en transformator för att få AC 6 ~ 10V, och sedan rätta till det med dioder och RC kretsar. PL hänvisar till en primär elektronisk bok.

Kan du inte ansluta bara 4 USB parallellt tillsammans för att få 2A? Jag ser lite hårddisk med 2 USB i en kabel förmodligen om makten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back