P
prmurthy
Guest
Hej Alla, kan vi läsa FoTU temperaturer utan uppslagstabeller. Om ja kan någon förklara för mig hur. Tack alla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att följande metod kan också göra jobbet om jag vill konvertera från ett visst motstånd att temperaturen för PT100. Temperatur = ((Resistance Uppmätt / RTD Motstånd vid 0 DegC) -1) / (CoeffecientB + CoeffecientA) kan Motståndet hittas genom Resistance = ((ADCoutput / ADCresolution) x ADC Vref) / ADC Gain Jag skulle vilja ha fler kommentarer till det här som jag får fel vid mycket hög temperatur även om ovanstående ekvationer är tänkta att ge mig 0,01 noggrannhet. ThankyouEnligt min mening är lämpligaste lösning som passar en polynom för omvänd funktion till en Pt100 motstånd bord. Du kan välja temperaturområde passning för att få optimal noggrannhet för din ansökan. Den acceptabla Temperaturen felet bestämmer önskad polynom ordning. Ett kalkylprogram som Excel kan användas för att beräkna passform.Code:t = b0 + r * (B1 + r * (B2 + r * b3)),