Hur mäter nod avgift övergående simulering [Spectre]

A

Azoth

Guest
Nyligen Jag föreställer VCO och vill simulera ISF (Impulse Känslighet Funktion) med Spectre.

Jag måste mäta nod avgift under Transient simulering.Någon som vet hur man mäter noden ladda med Spectre?

Thanks a lot!

JC
Senast redigerad av Azoth den 01 Jun 2007 12:44, edited 1 time in total

Jag använder CAPTAB alternativ som gör det möjligt att skriva ut den totala kapacitansen på en nod under Transient simualtion.Och värdet av kapacitans beräknas genom C = dQ / DV i Spectre, så jag tror Spectre borde känna noden avgift under simulering.

I mitt fall kapacitansen beror på parasitära verkan och kommer att förändras under drift.Så jag Cann't använda Q = C * V för att beräkna noden avgift.

Finns det något sätt att mäta ut nod direkt?eller Hur kan jag räkna nod kostnad genom att veta nod capactiance?

Till FOM: Har du några suggetion om att använda som mathmatic ekvation?JC
Senast redigerad av Azoth den 01 Jun 2007 17:50, edited 1 time in total

Jag tror u gå igenom menyalternativen av resultaten webbläsaren analog artist genom kadens i u beräkna noden spänningar liksom avgifter.aktivera i simuleringen fönstret.

Kan du ge mig mer detaljerad information om beräkning i mitt fall?

Utifrån resultat bläddra och sedan calculting, men hur calcualte?

Jag har använt resultat bläddra, men vilka parametrar som du använder för att beräkna ickelinjär kapacitans?

Avgift kan ändras på grund av injektion (nuvarande).Om det inte finns någon yttre (till noden) aktuella sökvägen avgiften kommer inte förändrats och kommer att vara densamma.
Om den aktuella sökvägen finns kan du räkna injicera ladda genom att integrera den aktuella tiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back