hur man får fyrkantvåg över en induktor i en RL krets?

• Thread starter Muhammed-Ahsan-khan
  • Start date
M

Muhammed-Ahsan-khan

Guest
hur man får fyrkantvåg över en induktor i en RL krets?
Som vi vet, om vi tillämpar en fyrkantvåg med en RL krets, den spänning mellan induktor är ingenting annat än en serie pulser på grund av motstånd i samband med induktor och källan.
Mitt mål är att få en ren fyrkantvåg över en induktor.
Hur kan jag göra det?

Hej,
Behåll pulsbredd mindre än tidskonstant L / R i kretsen.

Hälsningar,
Laktronics

Beroende på program, kan det vara ett alternativ för att återställa den ursprungliga vågformen, antingen analog eller digital krets.

Jag har försökt en massa saker, men det fungerar inte.
Ökad L / R är inte möjligt eftersom det skulle kräva en mycket hög frekvens i mitt projekt som L och R värdena constant.In en RL krets man får pulser som dör ut exponentiellt därmed spänningsnivåer kommer inte vara släta heller.

En stor fråga är trängseln på drossel kärna.Laktronics har redan förklarat den vanligaste lösningen.Håll tidskonstanten stora så att du är begränsad till endast de första delarna av den exponentiella nuvarande ramp kurvan.På detta område är kurvan relativt linjär.
Ni sade att ni inte kan ändra tidskonstant.Därför skulle du införa en logrithmetic drivande spänning för att motverka expoential funktion.Sådan körning spänning är svåra eftersom de ökar utan gränser.
Vänligen stanna upp och tänka vad du frågar.För en sann SQAURE våg spänning mellan en induktor, den nuvarande kontinuerligt måste rampning under hela platta portion.Det har att göra detta utan att komma någonstans i närheten av centrala mättnaden eller impedansen i spolen sjunker kraftigt.

Med frågan tillsammans med dina andra inlägg, insåg jag att du just har meddelanden till delar av ett problem (från en bok, en klass, en intervju eller vad som helst).Frågan kunde faktiskt ha varit tydligare!

Anslut en triangulär aktuella källan till din RL-serien krets.Du har en triangulär spänning våg på motståndet och aa fyrkantvåg på induktortyp då.Totalt spänning är överlagring av trekantiga och fyrkantiga vågform.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back