hur man mäter loop stabilitet CMFB loop

M

manissri

Guest
Hej alla
Jag desinging fullt skillnaden OPAMP med CMFB loop.
hur jag mäter loopen stabilitet CMFB loop.
och for-loop vara stabil vad bör kriterierna för vinst och fas marginal loop.
Min matningsspänningen är 0-5 volt och gemensamma utspänningen är 2,5 volt.
regrrrds
Manish

kan någon kropp plz tala mig hur man mäter CMFB slinga stabiliteten i CMFB loop.
hälsningar
Manish

I grunden måste du bryta en slinga av CMFB.Du kan bryta en slinga på något ställe runt öglan men resultatet (Fas Marginal) kommer att vara densamma.Det bästa loop bryta är mellan CM DC utvinning motstånd och OPAMP som du använde för att jämföra referensspänning.Sedan kör AC analys och proble vinsten och fas från produktion under ingång där du bryta loopen.I denna stabilitet mätningar, måste du se till att OPAMP vinsten är tillräckligt hög (60dB och uppåt) för att minimera offset för jämförelse och PM rekommenderas vara 60 grader och uppåt.Då din CMFB kommer att arbeta bra och skriva ut sving blir symmetrisk.Tack

thanx suria ....Till efter 46 minuter:hej suria ..
Jag sänder min krets som är helt olika viks cascode med vinst uppsving med CMFB ckt.
plz berätta var jag bryta slingan och tillämpa ac källan.
Min suppy är 0-5V och VCM = 2.5V
regrds
Manish
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

manissri skrev:

thanx suria ....
Till efter 46 minuter:
hej suria ..

Jag sänder min krets som är helt olika viks cascode med vinst uppsving med CMFB ckt.

plz berätta var jag bryta slingan och tillämpa ac källan.

Min suppy är 0-5V och VCM = 2.5V

regrds

Manish

Än suria ..
en fråga när jag ska bryta min loop så här gången min OPAMP ska ske på 2,5 volt (0-5 volt suppy).
RI gäller inte någon ingång på OPAMP ingång.
vad är den korrekta metoden.
Faktiskt jag studera någonstans att om ur analysen slingan då alla likström bör ske på marken (om suppy är 0 -5 volt)
och där är anlitad mitten bäck metod.
plz sända den.
Jag skall vara mycket tacksam.
hälsningar
Manish

Hej Manissri,

När du är på väg att hitta PM eller slinga få en feedback-system, måste du köra AC-analys under frekv.Så borde alla dina ingången på din OPAMP ges DC värde.Om du jorda ingång till OPAMP, då din krets inte fungerar och alla DC-punkt i senare skeden är inte i själva fm driftsförhållanden.Vilket ger 2.5V på din OPAMP är bra att mäta din loop vinna och PM.Pls se Bifoga fil för mitt bäck mätning.

Tack,
Suria
Ledsen, men du måste logga in för att se denna bilaga

thanz suria
för ur hjälp ..
en fråga som u har sett mig krets av OPAMP att det finns dublett generationen i denna krets som kan hämma inställningstid.
så Doublet kommer att vara en nolla och stolpe som r närmare varandra.
så varifrån denna noll kommer ifrån.polen kommer att vara icke dominerande pol största vikt cascode OPAMP.
Jag studerar boken på noll beror på Framkoppling väg cascode MOS
(CGD).men jag vill veta hur på grund av denna Framkoppling väg till noll kommer att produceras.

och hur dublett tas bort.
vad jag har gjort att jag fixade vinsten ökat OPAMP UGB mellan den dominerande pol och nondominant pol nära slinga vinna de viktigaste OPAMP.
(som klass bult papper berättade)
men jag vill veta genom att göra detta hur dublett r bort.
det vore ytterst tacksam om fullständig kunde plz svara på mina tvivel.
thanz och gäller
Manishregrds
MA

fas marginalen shoule> 60 grader
och få marginal bör> 10dB

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back