Hur man testar en brusnivå i en likspänning?

Du kan använda ett oscilloskop för att "se" vad är AC-komponent (buller) på en DC-ledning. Justera det till AC-läge och öka mV / div (V / div) för att läsa ljudnivå ..

Om jag vill undersöka bullret under mV som μV, hur kan jag göra det? Tack.

I det här fallet måste du använda en instrumentförstärkare av vinsten, säger 100 eller mer och då kommer du att i mV regionen och som kan ses på en standard oscilloskop ..

tack. I det här fallet måste jag välja en förstärkare som låg har offset voltage.Right?

Den bör ha låg förstärkning fel, låg förstärkning drift (ppm / ° C), lågspänning Offset, hög CMMR och breda BP .. så med andra ord en bra instrumentering förstärkare. Några exempel kan du hitta på Analog Devices hemsida: http://www.analog.com/

Vilken frekvens ljud letar du efter? Megahertz? Millihertz?

[Quote = IanP] Det bör ha låg förstärkning fel, låg förstärkning drift (ppm / ° C), lågspänning Offset, hög CMMR och breda BP .. så med andra ord en bra instrumentering förstärkare. Några exempel kan du hitta på Analog Devices hemsida: h ** p :/ / www.analog.com/ [/quote] unfortunetly, instrumentering förstärkare unually inte har hög bandbredd. Välj rätt förstärkaren beror på buller bandbredd du vill mäta. Mike --------------------------------- www.ezpcb.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back