hur man utnyttjar 89s52 mikrokontroller för att kontrollera leksaksbil?

U

udayp

Guest
Sir Kan jag använda 89s52 mikrokontroller för att styra stegmotorn att gå framåt, Back Ward, inte vänster och höger som leksak bilen med fjärrkontroll? Om ja, berätta hur, och jag skriver program i montering.

Ge mig mer information om din bil: Beskriv mekanismen fyrhjulsdrift. Ska du driva bakhjulen tillsammans eller separera? Beskriv styrmekanismen är styrningen kommer att vara bang-bang eller linjär? Du måste först göra en fullständig mekanisk konstruktion innan du kan göra kodning?

Annat än vad klystron sagt. Tror du att stegmotorn är billigare än en DC motor som lika gärna kan göra jobbet. När allt det är det enklaste jobb som ska utföras. Thankyou

Sir Det är inte så svårt en jag med hjälp av två hjul på sidan av och en länkhjulsapplikationer på framsidan som ni kanske har sett i projekt. En sak bör bära runt 10 till 15 kg i vikt, så jag använder två 6volt, 1 amp, 1,8 grader stegmotorer. Väder det fungerar eller inte jag vet inte [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 23:44 ---------- Tidigare inlägg var 23:43 ---------- [/SIZE] [/color] Nej, jag fick dem motorn från min vän så jag använder.

Det viktigaste är hur många faser stegmotorn har. För 1 Amp per fas kommer detta att ha ca 1-2 Kg.cm vridmoment och det ska skrivas på motorn eller databladet. Med redskap set bör ge mer vridmoment. Så på en plan yta resor, anser jag att detta ska flytta, men det kommer att vara långsam och mer över batteriet exaust snabbt kan vara i 5-10 minuter. Tack

Tack Sir Det har 6 sladdar bipolär stepper annan är samma som första, men inte har någon etikett på det. så vilken du föreslå mig stegmotor eller växlade dc motor.?

om den har 6 sladdar det betyder att det är 2-fas bipolär stegmotor. Jag kommer inte att kunna berätta exakt vridmoment av denna. Men ser ut som något som används i matrisskrivare. Jag föreslår ändå att du ska få en Geared DC motor som är lätt tillgängliga på marknaden. Jag hoppas att du är från Indien. Om ja så har du massor dem tillgängliga. Om av någon chans om du inte får Utrustad DC motor kan du använda den befintliga, bygga din bil med mindre vikt och gradvis öka vikten tills den kan lyfta och flytta. Thankyou

Tack sir Jag kommer att försöka som du föreslog Tack så mycket.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back