Kan inte se min biblioteket i Cadence NC!

O

omara007

Guest
Hi guys ..

I mitt företag, var vi tvungna att flytta våra hemkataloger till våra lokala maskiner efter att på servern.Dessförinnan, min NCLaunch används för att visa mig en fullständig lista över mina sammanställts filerna i mitt arbete bibliotek.Men efter att ha flyttat allt till lokala, och ändra min (cds.lib och hdl.var) för att ändra pathes till min lokala maskin pathes, jag nu ser bara biblioteket utan att någonting inuti !!!!!..

Jag vill inte att kompilera om allt igen ..cuz Jag har några filer distrbuted i några kataloger ..

Vad kan vara problemet?..Jag tog bara samma gamla "cds.lib" och "hdl.var" och bytte pathes inuti dem till sviten den nya placeringen av biblioteket och den nya anläggningen placering av verktyget!..

Badanie Cisco ujawnia wzrost zagrożeń dla bezpieczeństwa IT spowodowany "kulturą samozadowolenia" pracowników polskich firm.

Read more...

Hej,
2 saker du kan prova:

1.Använd ncls kommando om arbete lib och se om den hittar något (jag betvivlar, så nclaunch kanske använder det internt liksom)
2.Gör en enkel UNIX ls på din fysiska dir för att se om Inka *. Pack-filerna finns kvar efter ditt drag / kopia.Om inte, är det mycket troligt att källan till problemet.

Anmärkning: Min NC-användningen är några år gammal, så kan Inka * filnamnet ändrats.

HTH
Ajeetha
www.noveldv.com

Jag avrättades ncls så här:
ncls-VHDL-view rtl
Jag har (Inga matchande objekt funna 'RTL ".)

och
ncls-VHDL-view TB
Igot (Inga matchande objekt funna 'TB'.)

Detta var mina två typer av arkitektur som jag brukade använda i min VHDL källfiler ..och när de sammanställs, previousely används den för att visas under worklib uppfattning i nclaunch ..

Jag pekar också på de worklib katalog under INCA_libs katalog i cds.lib fil ..detta worklib katalogen innefattar effektivt Inka .*. pak-fil ..men jag kan inte se något i min worklib vy i nclaunch ..

När jag kan ha glömt att nämna ..Kanske är det bra att veta att jag skapade mitt gamla worklib och sammanställningar använder en äldre version av NC ..och nu är jag som har en nyare version på min lokala dator ..kan det vara en anledning?..Om ja, är det ändå / kommando för att konvertera mitt bibliotek från den gamla versionen format till den nya versionen format?
gamla versionen NC 05,10-s014
ny version är NC 05,50-p004Till efter 2 timmar 3 minuter:Jag fick en uppdatering från killar cadence stöd:
////////////////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////////
Hej,

Tyvärr kan du inte använda bibliotek sammanställts med LDV5.1 med IUS5.5 version

Eftersom data struktur sammanställts libs är inte samma

några få info:
LDV5.1 är ganska gammal och slutet av stöd så rekommenderar jag att du använder IUS5.5

IUS5.5p004 är den första utgåvan av IUS5.5 så det rekommenderas att uppgradera till den senaste
tillgängliga release, (ISU5.5s009 till exempel)

I ditt fall kan du installera antingen LDV5.1s14 på din lokala dator eller kompilera en gång din design med IUS5.5
////////////////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////////

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back