F
fietspomp
Guest
Jag vill göra en stripboard för mitt projekt, en idé som är följande. En låda med 12 kuber av frigolit flyttas upp och ner i förprogrammerade sätt kommer rörelsen att förverkligas genom ett flipperspel som mekaniker. De styrofoamblocks kommer att sätta på metallstänger med en metallplatta i slutet, som går igenom en plan plastbit fixeras i en låda för att hålla den stabil. under det metallplatta är en elektromagnet, som kommer att dra blocket nedåt när den är aktiverad, den hålls upp när magneten är avstängd genom en fjäder fäst vid metallstavar, vilar fjädern på plast. För att slå på magneterna i en programmerad fashioned, skulle jag vilja använda en bild mikrokontroller och 12 transitors monterade på en stripboard. Eftersom jag är ganska ny här, jag undrar vilka typer av make att köpa och var man kan köpa den från. Jag vet att jag behöver lite stripboard, förmodligen en skärbräda för att prova några saker ut, en PIC kompilator och några transistorer och tråd ur kurs. Någon hjälp / rådgivning skulle vara mycket uppskattat. Fietspomp EDIT: Vid närmare eftertanke, gör en PCB, som anges i mitt första inlägg, kanske lite mycket, jag sticka med en remsa / breadboard