LDO beteende

A

alexang1983

Guest
När belastningsström av en LDO-regulatorn går upp iutput spänningen går ner i transient svar ... Det är inte riktigt klart för mig ... Det är ok att LDO är som en spänningskälla men jag skulle vilja ha ett bättre svar. . Snälla hjälp mig
tack

Niemal wszystkie zdjęcia ulic, jakie można zobaczyć w Google Street View, zostały wykonane za pomocą aparatów zamieszczonych na samochodach, łodziach, a także specjalnych plecakach rowerzystów. Jednak ekstremalne warunki wymagają ekstremalnych rozwiązań i czasem potrzeba wielbłąda.

Read more...

Den övergående reaktion på en spänningsregulator är långsam på grund av den snabba rthe fel förstärkare är långsam.om dess hastighet om snabbare så skulle svänga.

När belastningsström plötsligt ökar sedan utspänning sjunker för ett ögonblick tills felet förstärkare fångster upp.

Det motsatta inträffar när belastningsström plötsligt minskar.Resultatet spänningen stiger för en stund tills felet förstärkare fångster upp.

Datablad för spänningsinformation regleringsorgan visa diagram av produktionen övergående och hur en produktion kondensator till jord förbättrar övergående reaktion genom utjämning av produktionen Spänningstoppar.

måste du kontrollera från requird specs att max gnista amplitud är i din specs

Spänningen i produktionen av en spänningsregulator droppar permanent när belastningsström ökar eftersom serien passera transistor har ett visst mått av motstånd.Motståndet gör att spänningen vid sin produktion för att släppa när det nuvarande genom det ökar.
När felet förstärkare fångster och upptäcker strömförsörjningen i produktionen då det visar på serien passera transistor svårare att öka utspänning till där det är tänkt att vara.

Felet förstärkare är inte perfekt, det har inte oändlig vinna så spänningsregulator har en spec av ett visst mått av spänningsfall.En uA7805 spänningsregulator har ett spänningsfall i regel 0.015V när belastningsström höjs från 5mA till 1.5ai.

* För övergående: Du kan tänka passet element för mycket snabba förändringar ses som en ström [Ref Dr Millikan papper för cap fria ldo] (som tidigare EA ikapp EA utspänning är konstant)
och så varierande lasten kan ses av två synpunkter:
1) Varied motstånd: för ex.belastning motståndet varierade från hög motståndskraft mot lågt motstånd,
och så den nuvarande källa ser ett lågt motstånd medan passerar samma nuvarande & så spänningen sjunker down.And vice versa.
2) Varied Aktuellt källa: För ex.den drivna nuvarande varierade från lätt belastning (låg ström) för tung last (hög ström), i detta fall kan du få beräkna utspänning som den nuvarande passerar spänningen delningslisten gånger sin totala antal motstånd så här pass-inslag nuvarande är konstanta ökningen belastningsström åtföljas av nedgången i volt.delningslisten nuvarande vilket innebär utspänning drop.And tvärtom.
[Out cap värde utjämning denna process genom att leverera vissa momentana avgifter att övervinna snabbt spänningsändringar.]

Nå för att göra det ännu enklare ...
Du kan tänka på en ldo som resistiv spänning delningslisten ...så det någonsin vara Inspänning produktionen är uppdelad värdet av det.
Vin = I * (R1 R2) och vout = (R2 * I) / (R1 R2).Så varje gång du byter "Jag produktionen går upp eller ner.

Nu för att hålla spänningen konstant det enda sättet är att variera R1 ...sådana att släppa hela det samma vad någonsin värdet av "Jag ....och detta görs genom ditt fel förstärkare ...

Obs: för fel förstärkare att fungera först några fel isto genereras ... och att felet är sloka eller översväng inthe utspänning ...så och kommer alltid att få en förändring i utspänning whenthe belastningsström ändras ... och denna förändring kommer att korrigeras genom ur feedbak loop via fel förstärkare.

hoppas att jag svarat på det sätt u ville ...!!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back