Letar du efter en 1.5V mikrokontroller

Z

ZeleC

Guest
Hej Im söker efter en uC som fungerar på ett 1.5V AAA batery med minst 14 in / ut, SPI, 8k flash-minne, 256 EEPROM. kan jag hitta en sådan UC? tack.

Hej, 1.4V för lågt så vitt jag vet. Men u kan få ett stort antal flygledare arbetar vid 1,8 V. MSP430 är ett bra val

Jag tror att rajeshkumar är rätt. Det finns flera hundra millivolt tappade över korsningar, vilket gör lågspänning användning svår. Om du försöker köra en micro från en enda cell, får jag föreslå att du anser 3v litium. Du kan alltid använda en upp-omvandlare, men måste kämpa med att byta buller. Om du tar detta synsätt finns det ett brett spektrum av micros som kommer att köras på 3V.

[Quote = ZELEC] Hej Im söker efter en uC som fungerar på ett 1.5V AAA batery med minst 14 in / ut, SPI, 8k flash-minne, 256 EEPROM. kan jag hitta en sådan UC? tack. [/quote] Jag ska säga att du söker på manufracturer s webbplats som ATMEL, PHILLIPS osv.

0,9 V mikrokontrollern C8051F9xx är branschens första MCU familj kan full spec drift ned till 0,9 V och upp till 3,6 V, som möjliggör enkel-cells batteri drift samt kraftigt ökad batteritid för dual-cell tillämpningar. [Size = 2] [color = # 999999] Tillagt efter 1 minuter: [/color] [/size] 0,9 V mikrokontrollern C8051F9xx är branschens första MCU familj kan full spec drift ned till 0,9 V och upp till 3,6 V , vilket gör att encelliga batteridrift samt kraftigt ökad batteritid för dual-cell tillämpningar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back