Letar du efter matlab kod för att rita strålningsdiagram bredsida antenn

M

madhuri62

Guest
Jag vill ha en Matlab-kod för att rita strålningsdiagram bredsida array antenn och även för ändstrålning antenn

För vilken typ av antenn, linjär, plan eller cirkulär? [Color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post läggas till 07:41 --------- ? - Tidigare inlägg var 07:37 ---------- [/SIZE] [/COLOR]
För vilken typ av antenn, linjär, plan eller cirkulär
I fall av linjär grupp med m-element, och kan prova denna AF = exp (-j * (2 * pi / lambda) * D * sin (AOA) * [M-1]); skapa ett samlingsrör och multiplicera AF med det att hålla AOA som 90 för bredsida eller 0 - 180 för ändstrålning

Kan du berätta för mig vad som menas med detta grenrör bord? Jag har sökt den, men kunde inte hitta något rimligt.

Ett grenrör tabell är i stort sett som svar på alla de olika delarna i en matris för de signaler som kommer från alla vinklar. dvs hålla gruppen i centrum (säg) och ta en källa (i princip en signal), nu vrider källan från 0 till 360 grader (eller reqd.) och spara de erhållna svaren. Detta ger en uppslagstabell eller u säga ett samlingsrör tabell.

Vi kan inte rita strålningen mönstret utan bara Array Factor, kan du tillämpa linjära gruppen teorin, om du har en linjär array!, För att få fasen och använda ett simuleringsverktyg som FEKO att rita strålningen mönstret

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back