Letar du efter programmering krets (parallellport) och programvara för AT89c52 programmering

S

sherif123

Guest
Jag har AT89c52 och jag vill ha en programmering krets genom parallellport och Software för programmering. Och vad är förutsättningar för parallellport (ECP eller EPP, etc. ...)?

Jag tror att du måste klargöra lite mer. Du vill programmera en AT89C52 med parallellporten, är min gissning att du vill programmera chip i ISP-läge, i det fall jag måste låta dig veta att AT89C52 inte är ISP programmerbar den endast kan programmeras i Parallell-läge och en parallell programmerare använder parallellporten inte är känd för mig som av ännu, kan du prova google för det. Du kan enkelt byta till AT89S52 är det samma som AT89C52 men med ISP kapacitet. Och här är en länk till en Internet-leverantör programmerare som du kan bygga själv. http://www.8052.com/users/AT89S52InSystemProg

Hi Programmning den AT89C51 är differnt koncept. Den AT89S52 ISP är Programmning och det kan göras så CMOS Nämns platsen (schematiskt visas i det) fungerar. I m använder samma krets för att programmera AT89S52.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back