Ligh / Buzzer problem help please!

B

breneer

Guest
Jag har ett projekt.När en knapp trycks, summern och lätta att genomföra.Problemet är Hur kan jag stänga av ljudsignalen utan att stänga av ljuset.I min krets av ljus och summer kommer bara stänga av om jag kommer att trycka på RESET-knappen.

Kanske en timer eller något är anslutet till summern.

TACK

 
hej
Jag designar en circut som arbetar med 555 timer
detta circut utställning i bild
Vdd kan vara mellan 3 till 15 volt
Du kan ställa Th med R & C
Th = 1,1 * C (F) * R (Ω)

Om du har några problem frågar mig

 
Jag testade det min ciruit men summern surr innan knappen trycks sedan stoppas om knappen trycks.Då surr ungefär så här

oooooooooo_break_oooooooooo_break_oooooooooooo ....hjälpa mig.Det bör surr efter knappen trycks sedan stanna för (tid), inte reapeting.

 
hjort breneer
555 IC är en timer med 2 arbete läge:
1: fortsatt att vi definierar 2 tidsperiod med 2 R & 1 C:

Th = 0,693 * (Ra Rb) * C
TL = 0,693 * Rb * C
T = Th Tl => f = 1,44 / ((Ra 2 Rb) * C)

2: monostabil att vi definierar en tidsperiod med 1 R & 1 C:

Th = 1,1 * Ra * C
i detta läge, om stift 4 (reset ") vara hög & stift 2 (trigger") vara låg då ut sätta
byta till hög för Th sekund.
Observera att vi har utlösa "inte utlöser.detta IC köra med en hög till låg puls
Jag antar u köra LED & signal med låg till hög puls.Därför använder jag en RTL inte
krets innan drive 555.
nu tycker jag att u drive IC med låg till hög puls:
_____ _____
______| |____________________| |________________

före tryck på knappen summerton kan slå på och när U trycker på knappen för att visa "hög, därför efter Th andra buzzer stänga!Vi måste inverse puls:

_______ _____________________ _________________
|____| |____|

i detta fall, när pulsen övergång till en (när u tryck på knappen) ut sätta förändring
högt (tur på summer) för Th andra.

what do u göra innan denna krets?
u skrev:Citat:

När en knapp trycks, summern och lätta att genomföra.

ljuset och summer kommer bara att stänga av om jag kommer att trycka på RESET-knappen.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top