LQR och Time-Domain begränsningar

B

bharundi

Guest
Hej, jag letar efter en definierad mathod (minst) för att utforma regulator med LQR metod med tid-domän contraints givna (dvs, stigtiden, överskridande, inställning av tid, maximal amplitud, etc.). Jag har försökt "trial and error"-metoden med MATLAB-funktion lqr. Men jag är ute efter bättre sätt att utforma kontroller med hjälp av några definierade förfarandet för att välja Q och R (viktning matriser) för att ge önskad transientsvar. Alla kommentarer och tips är välkomna. Tack, Bharundi bharundi@hotmail.com

HI, kan du hitta den bifogade intressant ... bye. scoppu

Hej, Thx för svar och fastsättning, är Mitt system SIMO. Jag har 4 stater. Hälsningar,

Problemet du anger ett optimeringsproblem för J-index kan du lösa det (åtminstone en del lösning) genom att bygga adecuate viktning matriser Q, R, (t.ex. Q är positivt definit) beräkna J prestanda index och optimixing denna funktion. Jag ser problemet som en kvadratisk optimering förfarande. För det första försöker använda NCD blockset från MATLAB, simulera beräkna prestanda index och försöka hitta dessa matriser med begränsar använda denna brute force ickelinjär optimering förfarande. Berätta mer ... Kära Bharundi, vänta mig. Jag skickar er ett exempel, men jag kan inte nu (mycket upptagen), men om inte är för sent för dig nästa helg, jag gör

Hej nebisman, Thx för några tips, men har du någon tutorial eller guide om MATLAB proceduren du nämnde ... Naturligtvis kan jag titta på MATLAB hjälp, men jag talar om något kommando och förfarande ... Tack,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back