max6953 LED DRIVER

N

ngeronikolos

Guest
Hej pojkar,

Finns det någon som använt max6953 att köra 4 5x7 lett matrix display?Jag vore mycket tacksam för några exempelkod för att ta itu med max6953 från en pic (16f84A).Jag har svårt att förstå protokoll från datablad.

Tack
Nikos

hai

Jag använde det ibland sedan
Jag hittar och efter kodningen

Posta IT.I väntar på det.

TACK
NIKOS
geronick (at) yahoo.com

Istället för att vänta på en kod som försöker använda följande program not från Maxim-IC: http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/1034/ln/en.
Vad du verkligen behöver är några I2C subrutiner som är gemensamma för alla I2C enheter: I2C få koden och I2C överlämna kod..
Använder du montering eller C?

Jag har gjort display med MAX6952, men jag har problem draving sin SPI channell.Om jag ansluta fler än 3 marker jag inte kan få tydliga signaler om SPI (jag antar MAX6952 har BiH kapacitans av dessa stift).Och nu tror jag att jag måste använda repeater efter 2 chips, men
jag är inte säker på att problemet ligger här.Om någon har ett förslag posta den här.
Jag har märkt att MAX6952 har VIlo <0,4 och det är spänning är svårt att uppnå i hög hastighet kommunikation.Jag tror att här ligger problemet, men jag behöver lösning, eftersom nu är
jag kör SPI med colock av endast 288kHz och MAX kan köras med upp till 26MHz!Även med denna låga klockan hastighet Jag kan inte ansluta mer än 3 chips!

bra, kan ledda blocket vara drived använda onlu PIC?Jag menar inte föraren endast algoritm?gillar den grafiska lcd gör?

Citat:

bra, kan ledda blocket vara drived använda onlu PIC?
Jag menar inte föraren endast algoritm?
gillar den grafiska lcd gör?

ya Jag har gjort en sådan krets men med MAX6952 och PIC16F877 i Proteus,
titta på kretsen och kod, hoppas att det kommer att vara till nytta för u,
Ledsen, men du måste logga in för att kunna se denna anslutningskrav

ali_raza117 skrev:

ya Jag har gjort en sådan krets men med MAX6952 och PIC16F877 i Proteus,

titta på kretsen och kod, hoppas att det kommer att vara till nytta för u,

ali_raza117,

Haver du gjort simulering med MAX6953 i PROTEUS? Har jag försökt att göra det men det fungerar inte, jag tror att biblioteket i denna komponent har fel, jag har genomfört denna krets i ProtoBard och fungerar bra.

Kan du hjälpa mig?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back