Microchip C och Intel HEX format

Z

Zedman

Guest
: Rop: Hej, skulle jag vilja använda Microchips C-kompilator för PIC18F8620, hämtade jag det, och gjorde ett enkelt program, sammanställt och nu fick jag en HEX fil.. (Jag antar att det är en 32 bitars Intel HEX-fil) Men jag kan inte använda denna HEX filen med PICALLW 0,15, står det "Kontrollsumma fel i hex fil!" stöder bara INHX8 och INHX16 hex filer. Någon har något förslag hur kan jag konvertera INHX32 till INHX16? Microchip använder COFF2HEX (mp2hex.exe) för att generera HEX fil, men det vet bara INHX8M och INHX8S och INHX32 format. Hjälp, jag har en ganska stort projekt att konvertera från HI-TECH C Microchip C. Tack på förhand, Zed

Ladda ner en mjuk med lite programmerare, och öppna HEX filen med den, spara den "som" en annan HEX fil, kan du få din vill.

Jag använder är MPLAB C-18, Microchips C-kompilator för 18Fxxxx processorer. Jag hittade lösningen, nu har jag med hjälp EPIC programmerare, kan det ladda Intel HEX32-format hex och kan programmera 18F8620. Och enkel att bygga. Tack Zedman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back