Minsta möjliga videosändare.

J

juss

Guest
Kan någon hjälpa mig att hitta schema för mycket liten video TX. Ungefär så här: http://rf-links.com/newsite/pdf/dx-5.pdf Jag gillar att använda den för korta avstånd, för makt jag kan bara använda 3,7 V batteri, så låg strömförbrukning krävs. Från Google Jag kunde inte hitta något liknande.

Det finns få okända. Ingenting anges om modulering används. Också 1900MHz är inte en fri licens bandet, oavsett makt sänder.

Varför inte du överväga att göra en antenn med de angivna måtten? Men fortfarande vfone är rätt kan du inte sända på 1980 MHz, men om du håller utbudet mycket liten, så det kommer att fungera.

Det finns ingen viktigt vad freguency sändare kommer att använda, viktigare är storlek, låg strömförbrukning och låg sändande radie. Hur man gör videosändare vad använder 3,7 V batteri, 5-10mA, 1-2mW, med fast freguency och wery små?

Jag har liten video sändare 8mm x7mm x 8mm i storlek med uteffekt 9 MW @ 9 volt, väger ca 3 gram ger e-post och jag kommer att skicka mer information. Jag gör detta för några av specialitet distributörer i 906 MHz, 915 MHz och 433 för ARS användare som för ett schema för detta, i denna storlek skulle de ingående värdena vara olika för varje layout och du behöver dyra analysatorer att ställa upp rätt sätt, kommer även antennlängden strula till det om dess fel MS

[Quote = spyguy] Jag har liten video sändare 8mm x7mm x 8mm i storlek med uteffekt 9 MW @ 9 volt, väger ca 3 gram ger e-post och jag kommer att skicka mer information. Jag gör detta för några av specialitet distributörer i 906 MHz, 915 MHz och 433 för ARS användare som för ett schema för detta, i denna storlek skulle de ingående värdena vara olika för varje layout och du behöver dyra analysatorer att ställa upp rätt sätt, kommer även antennlängden strula till det om dess fel MS [/quote] Din modell är 9 MW @ 9 volt, jag behöver bara 1 MW @ 3-3,7 volt. Fortfarande kan inte hitta något, bara scheman från 1990 år eller för stora layouter.

@ Spyguy ... Jag kan se tre trådar i botten där du håller. En är GND, är en annan av 9 V DC och den tredje är Video? Om ja, är inte TX-modulen kan för Audio? ... Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back