Någon där använda Ny HFSS Designer

P

plasma

Guest
hej kan någon berätta för mig vad nytt i den nya HFSS designer? THX PLASMA

Jag har laddat ner ett kreditvärderingsinstitut VER. Du hittar INFORMATION OM ansoft officiella hemsida.

Ja, så långt jag kunde få från Ansoft webbplats, Designer en kombination av Ensemble och Serenade, med andra ord Method of Moments område Solver integreras i en Spice simulator. Den senaste versionen av HFSS är 9,0 och jag kan inte hitta det någonstans. 8)

Det kommer att vara intressant att veta hur Ansoft Designer jämförelse med Mikrovågsugn Design Studio. Någon gjort någon utvärdering av dessa mjukvaror?

Har någon märkt att Ansoft hade lagt en gratis version Ansoft Designer SV på webbplatsen? Trots de begränsningar, är det bra att vänja sig programmera innan vi får en full version. Jag har inte hämtat det, som min internetuppkoppling suger.

Hämtade den SV versionen häromdagen. När en port rättighet klickar kraschade den. Vet inte något annat ännu. Det sades att det bör finnas en Java-skript, men kan inte hitta någon användbar information i hjälpen, förutom ett litet exempel.

Den nya designern ser ganska intressant. Det finns några trevliga syntes verktyg och hyveln EM simulatorn ser bra ut. Jag kan inte vänta att se HFSS v9! Jag önskar att de skulle släppa den här snart!

[Quote = fantomf4] Ja, så långt jag kunde få från Ansoft webbplats, Designer en kombination av Ensemble och Serenade, med andra ord Method of Moments område Solver integreras i en Spice simulator. Den senaste versionen av HFSS är 9,0 och jag kan inte hitta det någonstans. 8) [/quote] VER 10,0 så kommer att finnas tillgänglig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back